למה לא סולחים לנו?

שלושים ילדים לפחות נהרגו בהפצצות הישראליות. זה בלי למנות את קטועי הרגליים, הידיים ונפגעי הראש שלא ישתקמו לעולם. האם באמת חושבים שככה "נלמד לקח"?! הנה מה שכתבו שי ודרור במעריב לפני שנתיים על פגיעותינו הנשנות באזרחים ותועלתן (לחצו להגדלה):

למה לא סולחים לנו?/שי ודרור

למה לא סולחים לנו?/שי ודרור – לחצו להגדלה

העברתם את המסר, עכשיו נצרו אש/ דוד גורסמן

מי נתן את ההוראה?

פוסט זה פורסם בקטגוריה +כול הנושאים, עופרת יצוקה על עזה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על למה לא סולחים לנו?

  1. רונן הגיב:

    אני מודה שאני תמים, וכנראה שההתנצלות פעמים רבות באה על מנת לרצות את העולם.
    אני אישית מאמין שיש להתנצל על מקרים כאלה. ברור שלא עשינו הכל כדי למנוע את זה, אבל אין לי ספק שאנו עושים הרבה.

    הקושי שלי הוא במשפט "למה לא סולחים לנו?"
    אני לא מצפה מאב שכול לסלוח לנו. באותה מידה שאני לא מצפה מאב שכול בישראל לסלוח לחמאס, ואפילו לא מצפה ממנו לסלוח לממשלת ישראל, אם לא עשתה מספיק כדי לקדם את השלום או לחילופין אם לא עשתה מספיק כדי להגן על ילדיו.

    אני תוהה פשוט האם אנחנו הכתובת היחידה. האם הצד השני לא סולח גם לחמאס? האם הוא רואה בו אחראי למותם של החפים מפשע? האם הוא דורש ממנו לא לערב אוכלוסיה אזרחית בלחימה.

    כי אם הצד השני לא עושה זאת, אז לא רק ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מאותם ילדים. גם הוריהם צריכים.

  2. אייל ניב הגיב:

    הכותרת נבחרה ע"י שי ודרור (ציטוט של הקטע שלהם).
    אני מאוד אוהב את השכולים בשני הצדדים שעושים נפשות להפסקת השכול: http://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&url=http%3A%2F%2Fwww.theparentscircle.com%2Fhebrew%2F&ei=X1JbSaWfEY_Q0QW4upWEBA&usg=AFQjCNHJNnFGE2FCE3qO2rA9H3-U0SBP5g&sig2=hSeJ1PJX1kNlT-1Qiumf8A

    ממה שלי יוצא לראות, חמאס איננו הכתובת לסבל. ישראל היא שפוגעת בחפים מפשע ע"י כיבוש וע"י מצור בקנה מידה אדיר. אין אפשרות באמת לצד השני להילחם מלחמה שווה (טנקים מטוסים וכו') וגם אין להם המרחב כדי "לא לערב אזרחים". יותר מזה, ישראל כל הזמן משתמשת בכיסוי אזרחי ע"י השארת הבסיסים במרכזי ערים, התחזות לאזרחים (מסתערבים) שימוש בבתים כעמדות וכו'. כפי שכתבתי כאן: https://eyalniv.wordpress.com/2008/12/29/stopwar2/

  3. freidenker85 הגיב:

    כל פעם שאני שומע את ה"צד השני" מדבר בזמנים של הסלמה בלחימה בינינו, אני רק שומע שהם אומרים שהם לעולם לא הולכים לוותר.

    אם הם סופסוף יוותרו, אולי הימנים יצעקו עם קצת פחות ריר ניזל מפיהם שצריך לתת לצה"ל לכסח. אני חושב שהפלסטינים פשוט לא מפנימים שהם הפסידו במלחמת השחרור, ושם מיליארד קסאמים לא ישנו זאת. אנחנו עדיין מנסים להכניע את העם הזה, שהפסיד ממזמן אבל מסרב להכנע.

    מדינת ישראל, עושה רושם, פועלת בדיוק באותו חוסר חשיבה. אנחנו לא מנסים לדבר, הם לא מפנימים את זה שהם צריכים להתחיל. הטמטום הזה שולח את כל האזור הזה לעזאזל.

  4. אייל ניב הגיב:

    אולי הבעייה היא מתי אתה מחפש איך להקשיב להם. לצערי אין כמעט דרך למצוא אליהם צוהר תקשורתי, להוציא ממר"י הימניים ולעיתים יחזקאלי באייטמים "סקסיים"… אין סיקור עומק כמעט בכלל (להוציא הארץ). סתם לדוגמה, בכל עיתון בערבית יש תרגומי מאמרים מעברית (בין שניים לשישה), הן בבחינת "דע את האוייב", הן מתוך שאיפה לחיקוי, והן מתוך ניסיון להבנה אמיתית. נו-מטר-וואטס-דה-ריזן, בישראל נדיר למצוא תרגומים כאלו, אלא אם זה משרת מטרה מסוימת.

    לגבי ליזום יוזמות שלום, ראה בעצמך לכמה יוזמות שלום סירבה ישראל או התעלמה מהן, בשעה שהיא לא יוזמת בכלל (עמוד 6-7):

    http://nzoagada.googlegroups.com/web/%D7%9E%D7%A1%D7%A8+1_%D7%A7%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9F+%D7%AA%D7%A9%D7%A1%D7%98_%D7%93%D7%A6%D7%9E%D7%91%D7%A8+2008.pdf?gda=U7CAhqwAAAAKX_BnAjkqmk3Xis0byWOhCNiNo9AcuDGfFZbgDnQLjCDwUdDKnUfM2Z_gYFX2oEtJuF27z70b5FcCvtT9id967py3z4e234FqY6ynWrrq3Ck3GJ45HW4tEhjeeHaFDBPqgu10vZxxoM_T-dH6jlM0SSSSc1sINCHfNuVTshO0-QPvpyaTtMWb34SnhxQ7XUG3HYNeWf5HO1Yw8jJdX-d7_Vpvmo5s1aABVJRO3P3wLQ

    (אם הלינק לא עובד, תגיד).

    אתה זוכר אולי יוזמת שלום ישראלית??

  5. freidenker85 הגיב:

    אני מכיר את יוזמת ז'נבה, שלפי מה שהאוטובוסים בגוש דן מראים, מנסה לעשות קמבק. יש מגמה מאוד ברורה של נסיון לעשות שלום, הבעיה היא שגם הישראלים וגם הפלסטינאים יותר מדי בורים כדי להבין ששלום זה עדיף כלכלית ובטחונית לכולם. הבעיה היא שהרבה יותר פשוט (מבחינת חינוך) לחנך ללחימה. לקחו לך משהו שאתה רוצה? תהרוג ותיקח. לא סתם ישנה קורלציה ברורה בין עוני ונבערות ופשע אלים.

    אגב, אני לא "מחפש" מתי לשמוע את החדשות, זה פשוט מה שיש בחדשות בוויינט ובטלוויזיה. מאחר ואני בקושי רואה טלוויזיה, זה אכן מעט מאוד. אפשר להגיד שב-3-4 שנים האחרונות, מקור המידע העיקרי שלי הוא הבלוגוספירה והאינטרנט. אני נוטה להאמין לדברייך שאכן ישנה התעלמות מיוזמות הפסקת אש ערביות, אך אשמח אם מישהו ינסה לאזן את דברייך (למשל, מישהו לפחות סמי-אובייקטיבי שינסה להסביר *מדוע* ישראל מסרבת להצעות שלום מלבד ההסבר ה"מתבקש" שהיא פשוט מחרחרת מלחמה מתוך תאוות בצע וכו')

  6. עידו הגיב:

    יא חתיכת שמאלני מסריח!
    אם היית אומר את דברי השקר השמאלנים שלך לידי, אני מתחיייב שהיית מסיים את היום בטיפול נמרץ.
    זה המזל שלכם, השמאל הקיצוני, שיש לכם את האינטרנט כדי להפיץ את השנאה העצמית והשקרים.

    בוא אני אומר לך משהו לסיום, מעבר להתלהמות ולהבטחה שאם אי פעם נפגש פנים מול פנים, אני אשבור לך את כל העצמות בגוף (ואז נראה אם תאמר שיש להמנע מאלימות בכל מחיר) –

    אתה מיעוט. אתה אחוז זניח ושנוא בעם. וזה מצחיק אותי. אתה בנאדם מסכן. הרי מה זה הבלוג המסריח הזה? מי שמע עליו? מי ראה אותו? וגם מי שנכנס בטעות ורואה – אתה חושב שמשתכנע?
    הרי בסקר שנערך לאחרונה 96% תומכים בפעולה צבאית.
    יש עשרות אלפי אנשים במדינתנו אשר מגדירים עצמם "שמאלני שהתפכח".
    דעת הקהל רק נעה ימינה, מדברים על כך שליברמן ומפלגתו יהיו המפלגה השלישית בגודלה.
    אתה ושכמותיך הם מיעוטו של מיעוט. נטע זר בקרבנו. ואני בטוח שאתה מרגיש זאת יומיום.

    אני מרחם עליך.
    אתה אדם מסכן, וזו הנקמה הכי טובה שלי ושל העולם על דברי השקר שלך.
    כשתגיע לגיל הזהב ותסתכל אחורה – מה תחשוב על החיים המרירים שלך?
    הרי אתה נלחם מלחמות אבודות, אתה משקיע את זמנך לריק, שם פול גז בניוטרל.
    אתה בטח מתמודד מדי יום עם מכתבים שכאלה, עם שנאה וביקורת המופנית כלפיך, ואני בטוח שזה מחלחל פנימה. אני בטוח.
    ואז מיד לאחר שאני מתעצבן במשך כמה שניות, אני מתחיל לצחוק. לרחם עליך.

    איך זה לחיות במקום שאתה לא אוהב? איך זה להרגיש נטע זר במדינתך שלך?

    זה העונש שלך.

  7. אייל ניב הגיב:

    כל כך הרבה איומים… אני כנראה לא באמת "לא מפחיד אותך", "זקוק לרחמים" ו"לא מאיים על כלום" – אלא יש כאן משהו שקשה לך לקבל… אילו לא היה אכפת לי מן החברה, או שהייתי עוזב, או שהייתי אפאתי. אבל, אני מקדיש את רוב הזמן והמרץ לנושא, אז ההסבר הזה -אפעס- לא משו'.

    אני מסכים, עם זאת, שכרגע זהו מיעוט מבוטל, ושהחירות שלנו לדבר, למתוח ביקורת ולרצות לשפר הולכת וקטנה. כתבתי על זה כאן:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3640367,00.html (אני קראתי לזה "משטר עוין לזכויות אדם", והכותרת הצהובה היא של העורכת. הייתי מסכים לפשיסיזציה אבל לא לפשיזם שבה היא בחרה).

  8. פינגבאק: חוסר סדר מאורגן

  9. ז'ניה הגיב:

    נראה לי שבפאזה הזאת אנחנו אפילו כבר לא מתנצלים. התפתחנו, עכשיו אנחנו מסתפקים בהאשמת הקורבן.

  10. רונית הגיב:

    תודה לך על הדברים היפים והאמיצים
    וגם על התמונות שידירו עכשיו עוד יותר שינה מעיני.
    יש לי חשק להדפיס אותן על פוסטרים ופשוט לתלות ברחובות של תל אביב המנותקת.
    אין לי מושג איך להעיר את העם הזה מהתרדמת המזעזעת שלו, יש לי הרגשה שהנפש שלנו פשוט קהתה מרוב שנאה. לישראלים באתרים הפופולריים לא נשארה טיפת חמלה על הילדים האלו. מבחינתם הפתרון הטוב ביותר היה פשוט להפגיז את כולם ולחסל את הבעיה אחת ולתמיד.

  11. פינגבאק: מארב Ma’arav » ארכיון » על תמונות המתים ועל הסרבנות

  12. פינגבאק: סיכום ביניים: המלחמה שאפשר היה גם בלעדיה (המיטב) « אמת מארץ ישראל

  13. פינגבאק: חשבון נפש: אולי בכול זאת צריך לחשוב על מה שעשינו שם? « אמת מארץ ישראל

  14. דדהדס הגיב:

    איפה הערוצים המשדרים ?
    מדוע אינפורמציה חשובה כזו לא מגיע לאחרון "המסעודים".?

    ( על בסיס " מסעודה משדרות")

  15. פינגבאק: על תמונות המתים ועל הסרבנות « חוסר סדר מאורגן

  16. פינגבאק: רוב הפלסטינים הם טרוריסטים או תומכים בטרור « כולם מדברים על שלום

  17. פינגבאק: המראות הקשים מסוריה והצביעות הרגשית | אמת מארץ ישראל

להשאיר תגובה

