מיין קאמפף

היו כבר כמה מנהיגים בהיסטוריה שכתבו ספר אוטו-אידיאולוגי, הנושא בכותרת את הגוף-הראשון כחלק מהרעיון. כך כותב אסף אביר על הספר "האמת שלי", שכתב אביגדור ליברמן, איש כ"ך (חילוני) שהופך בימים הקרובים לשר בכיר, במדינה שיש בה זכויות-יתר ליהודים:

אחד המשפטים שחוזרים לכל אורך של הספר, באותו ניסוח ובאותו הקשר, הוא "הערך של אחדות העם עדיף וקודם לכל ערך אחר". כפי שנוסחת הקסם לפתרון הסכסוך עם הפלשתינים היא "הכרעה", נוסחת הקסם של ליברמן לפתרון הבעיות מבית היא "אחדות העם". אבל שלא כמו ה"הכרעה" הריקה ממשמעות, ל"אחדות" של ליברמן יש הרבה משמעות.

ליברמן מתאר את הקרעים בעם כמקור חולשתנו, ומציע […] הידברות […] שאחרי[ה] תוצג כלפי חוץ עמדה אחת, עקבית ומאוחדת, ללא הבדל בין ימין ושמאל. […]

הוא מתאר את פסיקות בג"ץ כנגד חברי כנסת שעברו על החוק כדבר ש"מעיב על תקינות הממשל בישראל". והוא מציע ש"בנפרד מבית המשפט העליון יתקיים בית משפט לחוקה, שבניגוד לבג"ץ חייב להיות ייצוגי, משום שהוא חייב…לקבל את הכרעותיו גם בהתאם למציאות הפוליטית".

ליברמן גם מציע תכנית שלום:

"להבהיר לשכננו בשפת העם שהחלטנו להשתגע. לא עושים חשבון לאף אחד, הולכים עד הסוף […] הפסקת העימות גם במחיר של התלקחות בקנה מידה שהאזור לא ידע קודם לכן היא האינטרס הישראלי העליון".

יש שם גם "פתרון" ל"בעיה" הפלסטינית. לפזם לכם אותו?

פוסט זה פורסם בקטגוריה +כול הנושאים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

40 תגובות על מיין קאמפף

  1. מני ל הגיב:

    אהא. התחלתי לקרוא לאחרונה את "יסודות הפשיזם" של זאב שטרנהל, אבל האמת היא שאני לא רואה טעם להמשיך. בשביל מה לקרוא ספר היסטוריה כשהדבר האמיתי מתרחש בשידור חי…

  2. ירדן הגיב:

    הרבה פעמים זורקים את המילה פאשיזם סתם. פאשיזם הוא העדפת המדינה על פני היחיד. במקרה של ליברמן יש סוג של פאשיזם כשהוא אומר שהאזרח צריך להיות נאמן למדינה. במיוחד שכשהוא אומר "למדינה" הוא מתכוון – לעם היהודי. כלומר אזרחי ישראל צריכים להיות נאמנים לעם היהודי. בגלל זה כשהוא אומר נאמנים למדינה כולם יודעים למי הוא מתכוון.

  3. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    משבר המנהיגות הכוזרואשכנזי

    מציע לנו פתרון בדמותו הריאליסטית של ליברמן שיאחד את העמים
    הכלואים תחת גוף נועל המגף הציוני לעם אחד על בסיס השייכות לדת היהודית ומי שלא ירחמו אללה.
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

  4. ר.בקצה הגיב:

    ההיסטריה של השמאל מעלייתו של ליברמן הקשקשן מעוררת גיחוך.
    הרי בפעם האחרונה שדבר דומה קרה, גרמתם לשרון לבצע את ההתנתקות,אז מה הלחץ?
    במקרה הזה נקודת הפתיחה שלכם אפילו טובה יותר , שהרי ליברמן תומך במדינה פלסטינית בתחומי ארץ ישראל.
    אל דאגה אייל, קצת לחץ בסניף מרצ בבג"צ והכל יבוא על מקומו בשלום.
    ד"א, האם אתה מודאג מעליית הפשיזם בקרב פלסטינאי ישראל?

  5. freidenker85 הגיב:

    טרול בקצה.

  6. שלומי ברדה הגיב:

    ללא קשר ללב הביקורת ומהותה – קצת נמאס מייצוגי השואה שחוזרים על עצמם. האם לא ניתן לבקר את משנתו של אביגדור ליברמן ולהסביר למה וכמה היא חמורה וגזענית מבלי להשוותה למיין קאמפף? אי אפשר להוקיע את תופעת ציורי הגרפיטי מבלי לשים את המגן דוד ואת צלב הקרס באותו מקום?

    כשהם נדרשים לעניין תמיד מוצאים הכותבים צידוקים וקווי דמיון שונים על מנת להצדיק את ההשוואה, מגלגלים עיניים ומושכים בכתפם – הרי לא כל איזכור של המשטר הנאצי קשור בהכרח לשואה, וחוץ מזה – לא אמרנו שמגן הדוד וצלב הקרס מסמלים אותם דברים – רק אמרנו שבעיני הפלשתינים באיו"ש ובעיני היהודים באירופה – הם מייצגים את אותו טרור שרודף אותם, לא התכוונו שליברמן הוא נאצי – רק תשימו לב לדמיון שמירקרנו לכם. הכותרת? זה רק בשביל להביא אתכם לקרוא את הבלוג.

    בדרך מתעלמים המתיתממים מהנזק שנגרם מעירוי דימויי השואה אל השיח. נזק לחברה הישראלית, נזק לתרבות הדיון הישראלית (אברום בורג כנראה צדק – אנחנו לא משתחררים מהיטלר) וכן – גם לזיכרון השואה ולמאבקינו במכחישיה.

    אובססיית הכיבוש (או אולי הרצון להיות פרובוקטיבי ונון קונפורמיסט)הסיטה את טובים מביננו אל דרך שאת המחכה לנו בקצהה מי ישורנו. הכל כשר – ביזוי הצבא, עירעור ערכיה המרכזיים של הציונות, העכרת הדיון הציבורי, טישטוש זיכרון השואה. בסוף כל שם של ישוב שאתם אומרים בעברית יושבים אייל ניב וגדעון לוי ומתרגמים לערבית.

    ב – 3.3 ב- 17:00 אחה"צ לא עמדתי בפיתוי ליפול למלכודת. הצלחת אייל – יש ציוני מחמד בטוקבקים.

  7. תמר הגיב:

    גם אני נגד השימוש במונח "מיין קאמפף" בקונטקסט הזה והייתי יותר זהירה בהשוואות לנאציזם בגלל עניין הזילות ששלומי העלה.

    בקצה, אז אתה מאמין שליברמן הוא קשקשן ואנחנו נלחצים ללא סיבה? נמק והסבר.

  8. אייל ניב הגיב:

    אם כבר, השאלה היא מה קדוש בצבא.
    ובין להגיד שהלקח מהשואה הוא לא השנאה רק כלפי היהודים, לבין להגיד שלא הייתה שואה, או שהיא לא הייתה נוראה, יש הבדל.
    מה שמפחיד, ממי שלומד מההיסטוריה, זה שצריך לנסות למצוא ולמנוע מראש את הנקודה של האל-חזור. את ה-1933 הישראלי חלילה. יכול להיות שהוא לא מגיע, או יגיע, או אולי כבר עבר, אבל לעירנות יש מקום חשוב בדיון.
    אני לא בחרתי את הטקסט לליברמן, ולא את הכותרת לספרו.

  9. שלומי ברדה הגיב:

    לא אמרתי שהצבא קדוש. אני חושב שחלק ממחוללי השיח נגד שליטת ישראל בשטחים (דוגמת אמת מארץ ישראל וכותבו) מפספסים קהל גדול וחיוני למאבק – המרכז שמאל, הישראלי, הציוני, השפוי, הגדול.

    אתה (לא באמת אתה, לא רק אתה) – מפספס את הקהל הזה בכתיבה קיצונית וברתימת דימויים קיצוניים, אתה מפספס את הקהל הזה בקטנוניות, אתה מפספס את הקהל הזה בסרבנות. אתה מפספס את הקהל הזה בפסילה האוטומטית של כל מעשה שישראל מבצעת כדי להגן על עצמה, בתמיכה האוטומטית בכל שונא ישראל שהופך את המפקדים לפושעי מלחמה.

    כמו תמיד לשמאל הרבה יותר חשוב להיות מקורי, שנון, פרובוקטיבי, להראות שליטה בתקופות מקבילות בהיסטוריה ושוב להיות צודק. המאבק שלך אייל, היה עד לפני עשור מאבק המונים שהצליח להיות מספיק מאוזן ושפוי כדי שלפחות מחצית העם הזדהה עימו ובסוף היום – הצביע לו. הוא הפך להיות מאבק של בודדים בין היתר בגלל אותם בודדים. בודדים שדגמו את הכלים שמשתמש בהם הימין הקיצוני (רק להפך) והשליטו על הקול נגד הכיבוש מוסיקה וצבעים שמפחידים את מי שההתנגדות לשליטה על עם אחר לא הפכה בעיניו את כלל המפעל ציוני ללא צודק. אז
    "הוכחת" לי באותות ובמופתים שאיווט תרגם את מיין קאמפף, אנחנו ב- 1933 ואוטוטו סוגרים לך את הבלוג ושורפים ספרים פלשתינים בכיכר. יופי.

  10. אייל ניב הגיב:

    המרכז-שמאל הציוני עזב ונעזב כי הוא שם את כספו על קרן הצבי. הוא האמין שבאוסלו הפלסטינים הם שהפרו את המו"מ, וכך גם בעזה. למעשה, השמאל-מרכז היה זה שבנה הכי הרבה התנחלויות, פיצץ את אוסלו (ר' מיליון קליעים באוקטובר) וכו'. תהפוך את זה איך שתרצה, אבל את הכיבוש עשו כולם, בעיקר השמאל-מרכז הציוני.

  11. שחר הגיב:

    שלומי ברדה

    יש הבדל אחת, מהותי, עמוק, ושלא ניתן להשוואה בין דעות "שמאליות" לבין דעות "ימניות" בסכסוכים כאלה. בניגוד לעולם הכלכלי בעולם הלאומי / לאומני ובייחוד בארץ השמאל קורא, מאיר ומעיר על מעשי עוולה ואלימות וקורא להפסיק אותם לאלתר. משני הצדדים. לא אני וגם עד כמה שראיתי מאייל, לא מצדיקים אך אחד שקורא לאלימות גם בצד השני אלא מנסים לעמוד על מקורה והסיבות לה ולנסות ולעקר אותן.
    להשקפתו של "השמאל", שימוש באלימות גורר אלימות וזאת הסיבה להפסיק אותו. שליטה בעם אחר גוררת אלימות ולכן יש להפסיק אותה. חוסר שיוויון גורר אלימות ולכן יש להפסיק אותו … הכיוון מובן אני חושב.

    דעות ימניות, ושהולכות ומקצינות בעם בזמן האחרון דוגלות באלימות ככלי לגיטימי ובאלימות לא מידתית ככלי לגיטימי אף יותר "מה שלא הולך בכח ילך ביותר כח".

    אין דרך לייפות את המציאות, אין דרך לקבל את המצב ולא להאיר אותו כמו שהו. המצב עגום, המדינה אלימה וגזענית. לא נעים לשמוע אולי, לא פופולרי. באמת לא בדיוק צמר גפן מתוק בצבע וורוד לראות תמונות של ילדים קבורים תחת בית שצה"ל הפציץ כי הוא נמצא בשכונה שיש בה מחבל. אבל זאת המציאות וישראל אחראית. אז אולי השמאל קטן אבל בטח לא שינה את דרכו.
    זאת לא חבורת בודדים שהשליטו את הקול שלהם, זאת המציאות שהלכה והקצינה ומערכת החינוך והערכים שדוחפים אותה מהצוק, והמקום של הצבא בחיים שלנו ומה לא.

    זה נשמע קצת כמו הבלוג של אייל בקצר. זאת המציאות. היא לא נעימה. ואתה לא חייב להזדהות עם הדעות.

    ואל תדאג, לא שורפים ספרים פלסטינים בכיכר. היום יותר פופולרי לשרוף את הפלסטינים עצמם בפצצות זרחן. יותר מהר, נשבע.

  12. דניאל הגיב:

    למוני יקים, קצת בגרות.. המשפטים שלך נשמעים כמו אחרוני המשפטים האנטישמים שרצים באינטרנט. אתה לא בונה חברה טובה ובריאה יותר ע"י ליבוי השנאה לגורם אחר בחברה. הביטוי "כוזרואשכנזי" שלך במקרה הקל אינפנטילי ובמקרה הגרוע גזעני. אז חבל.. גזענים יש לנו בשפע..

  13. משה הגיב:

    דניאל, מוני הוא טרול. don't feed it.

    לענייננו,
    ליברמן הוא פאשיסט לא נאצי. יש הבדל. ההבדל הוא פשוט – "ישראל ביתנו" מול "האיחוד הלאומי", הראשונים מייצגים פאשיזם ישראלי והאחרונים נאציזם יהודי. ליברמן מוכן שערביי ישראל יתיישרו ע"פ אמות מידה פאשיסטיות, כאלה ואחרות, והוא יקבל אותם לחיק האומה הישראלית ברצון. כצל'ה וחבורתו (מיכאל בו ארי, לדוגמה) מפרידים בין דם לדם, בין יהודי לעמלק, ותהום פעורה בינהם לבין ליברמן. אצל ליברמן המדינה היא מעל לכל, אצל היודו-נאצים הדם (היהודי) הוא מעל לכל.

  14. שלומי ברדה הגיב:

    אני מזכיר שהביקורת שלי היא לא העובדות אלא על הדרך שאייל בחר, ולא לראשונה, לתארן. השליטה בעם אחר לא עושה טוב לעם ישראל, תוצאות הבחירות רעות, אני רחוק מלהיות מאוהב בהרכב של הקבינט המיועד. אבל אפשר (ולדעתי גם כדאי) להרחיק מהדיון את הרייך (גם אם שם הספר של ליברמן מפתה וכו'). זה טוב לדיון, זה טוב לזיכרון השואה, זה טוב לעניין עצמו. זה גם טוב ליכולת של המחנה להוא בטענות כאשר הצד השני עושה שימוש בדימויים קיצוניים. אז נוח לקרוא לזה הסתה.

  15. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    הקללות וההתנשאות שלכם הם מטבע עובר לסוחר איני מצפה ליותר מזה מאשכנזים גזענים שמוצאם מההתגיירות הכוזרית למרות שהם
    מתחפשים ליהודי בית שני כדי לנשל את הפלסטינים "אדוני הארץ"
    ממולדתם ולשעבד את העם הספרדומזרחי צאצא יהודי בית שני.
    שני עמים שונים אנחנו ומלחמת עד בינינו מה שיש לכם עם הפלסטינים
    זה סיפור קטן ממה שמחכה לכם מאיתנו בצדק זכיתם לשנאת עולם.
    ובצדק הקיאו אותכם מארופה קשה לסבול חלאות כמוכם .
    גם במזה'ת הרעלתם בחמדנותכם השיילוקיסטית כל סיכוי לחיי צדק
    ושלום ואתם עיוורים לראות מה מחכה לכם מעבר לסיבוב.
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

  16. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    דניאל הבוגר

    אולי תסביר מה גזעני בביטוי כוזרואשכנזי ?
    האם ספרדומזרחי הוא ביטוי גזעני?
    האם יהודונאצי הוא ביטוי גזעני ?
    האם פולנואשכנזי הוא ביטוי גזעני ?
    למה גילוי היסטורי הוא דבר גזעני ?
    למה מייחסים אספקט שלילי לכל איזכור כוזרי ?
    למה האשכנזים פוחדים לדבר על עברם הכוזרי ?
    למה אני משוכנע שמשה ודניאל הם טרולים מתבגרים שאין להם את האומץ להתמודד עם השאלות הפשוטות ששאלתי ???

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

  17. דניאל הגיב:

    מוני יקים, חבל לי על הזמן. אם זה מה שעושה לך טוב ונותן לך תחושת משמעות כלשהי של חלוקה לשחור ולבן..תהנה.

  18. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    דניאל הטרול אישרת את תחושותי
    אבל איפה דיברתי על שחור ולבן אם אתה מצטט צטט נכון
    אני מדבר על שקרי הלאומיות האשכנזוציונות .
    זה לא מספיק לזלזל ולהתנשא על מי שאינך יכול להתמודד עם
    טיעוניו.

    אתה ירוד שעוד מעיז לדבר על בגרות
    לכן אין לך אומץ לחשוף את שימך המלא
    מהיום שימך דניאל הטרול הפחדן.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  19. אייל ניב הגיב:

    שלומי,
    היטלר עשה הרבה דברים חוץ מהשואה. גם לגרמניה, גם לאירופה וגם לעולם. חלקם דומים מדי לליברמן. מה שהצעת זה להימנע מההשוואה בגלל איך שזה נקלט בציבור. לפעמים זה נכון, אבל לא תמיד, כי לפעמים הדימוי לא עולה מ"אובססיה", אלא מן המציאות. למשל, מהיכן אתה חושב שמרססי הגרפיטי של מגני דוד על מצבות ומסגדים מקבלים את הרעיונות שלהם? והפוגרומיסטים? אם זה מהימין הקיצוני באירופה, האם אסור לומר זאת? האם זה מקרה שליברמן משויך למקומות שאליהם הוא מבקש בעצמו להשתייך??

    האם הכיבוש הוא אובססיה, או מציאות יומיומית שאנשים רוצים לברוח ממנה? האם ביקורת על הצבא ועל ישראל היא "ביזוי"? האם פתיחה מחדש לדין של הערכים היא "העכרת הדיון"? האם התרעה מפני גזענות נוספת היא "טשטוש זיכרון השואה", או הפקת לקחיה? האם היישובים הם, כי שטענת, מתורגמים לערבית על ידי, או שבעצם המדינה (ועוד לפני הקמתה) היא זאת שמתרגמת ותרגמה אותם לעברית?

    טול קורה מבין עיניך. אני מזמין אותך לסייר במזרח ירושלים עם עיר עמים, בחברון עם שוברים שתיקה, בחומה עם הגנרלים לשלום, במחסומים עם נשות וואטש, ועוד, בג'נין, בכפרים וכו'. יש משמעות יומיומית לכיבוש, והוא שם ונוכח גם אם לא תרצה לקרוא לו בשמו.

  20. ר.בקצה הגיב:

    תמר שלום,
    ליברמן הוא קשקשן כי הוא מדבר הרבה וללא כיסוי, ובנוסף הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית בא"י,כלומר,את חצי העבודה הוא כבר עשה בשביל השמאל.
    מה שכן יכול להדאיג אתכם הוא איבוד ההגמוניה במסדרונות בתי המשפט, אך אני בטוח שנציגי מרצ ביושבם כבג"צ יסגרו שורות ברגע המכריע וימנעו את המהלך.

    שחר,
    הצחקת אותי-"..לא אני וגם עד כמה שראיתי מאייל, לא מצדיקים אך אחד שקורא לאלימות גם בצד השני אלא מנסים לעמוד על מקורה והסיבות לה ולנסות ולעקר אותן."

    "אין זה מוריד מהעובדה שיש גם התנגדות של האנשים שחיים כאן זה דורות ואנו מנסים לנשלם ו”לייהד” את הקרקע, אבל האחריות הכוללת היא שלנו. ככה זה, יש סיטואציות היסטוריות שבהן יש צד אחראי יותר. גם במדינות שבהן היה למשל קולוניאליזם, האימפריה הייתה אחראיות יותר מטרור המתנגדים", זה ציטוט של ידידך ,בעל הטור.

    פריזר,
    איפה נעלמת?

  21. אייל ניב הגיב:

    אתה צריך שיעורים בהבנת הנקרא?

  22. ר.בקצה הגיב:

    איל,
    המגיב איל אשכול כבר עמד על לוליינותך המילולית, המגלה טפח ומסתירה טפחיים.
    אדרבא, ישפטו הקוראים למה כוונתך.

  23. שחר הגיב:

    אין, האינטרנט זה פשוט הורס… אחד הטובים

  24. פינגבאק: קשה להאמין שחיילי צה”ל… « אמת מארץ ישראל

  25. פינגבאק: בין השורות: 5 הערות על המצב « אמת מארץ ישראל

  26. פינגבאק: צודקים-צודקים-צודקים: מדיניות החוץ הישראלית נחשפת « אמת מארץ ישראל

  27. Eyal Niv הגיב:

    ליברמן: "מאז הקמת המדינה האבות המייסדים עשו הכרעה היסטורית: כשיש התנגשות בין ערכים אוניברסליים [כמו דמוקרטיה], לבין ערכים יהודיים, ערכים יהודיים חשובים יותר. […] אני מרחם על השמאל. אנשים אומללים שכנראה סובלים מפגם גנטי. שאלוהים יסלח להם. אני סלחתי כבר מזמן ." http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/087/965.html?hp=1&loc=3&tmp=9835

  28. דני ח. הגיב:

    למצחיקולים שטוענים שעקב 'הקצנה' איל (או 'השמאל הקיצוני') מפספס את התמיכה שמגיעה לו מהשמאל הציוני, השמאל הציוני הוא במידה רבה גרוע יותר מהימין של מיכאל בן-ארי. השמאל הלאומי (ותכף ניגע בביטוי המחליא הזה) עדיין מסרב בתוקף להכיר באחריות שלנו, אזרחיה של היישות הציונית, למעשי אבותינו – הטיהור האתני של פלסטין. אותו 'שמאל' גם מסרב להכיר בכך שסיום הכיבוש אינו סיום הסכסוך (כפי שניסה למכור זאת אריאל שרון יש"ו). סיום הפליטות של הפלסטינים רק היא תביא לסוף הסכסוך, וזו תהיה גם סופה של 'הדמוקרטיה היהודית'. מי יתן במהרה בימיינו ונאמר אמן.

    'שמאל לאומי' בתרגום לאנגלית? מי היו אותם 'סוציאליסטים לאומיים' של מפא"י?

  29. פינגבאק: מפלגת העבודה מודה: כהנא צדק « אמת מארץ ישראל

  30. פינגבאק: למה ליברמן ו"אם תרצו" מצליחים כל כך? « אמת מארץ ישראל

  31. Eyal הגיב:

    נאה דורש ולא-נאה מקיים: ליברמן לא מאמץ "חזות אחידה" ונואם באו"ם בניגוד לדעת הממשלה והעומד בראשה.

  32. פינגבאק: השתלטות « אמת מארץ ישראל

  33. פינגבאק: השתלטות / אייל קליין | מחשבה אורחת

  34. פינגבאק: עשו זאת בעצמכם: האם ליברמן פשיסט? « אמת מארץ ישראל

  35. פינגבאק: Domination « Truth from Eretz Yisrael

  36. פינגבאק: מילון כיס שימושי:חד צדדיותה של החד-צדדיות « אמת מארץ ישראל

  37. פינגבאק: אימפריות נופלות, לאט | אמת מארץ ישראל

  38. פינגבאק: אימפריות נופלות, לאט | העוקץ

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s