עזה: פגיעה בצוותים רפואיים ומרפאות

תמונות מתקיפת המרכז הרפואי א-רעאיה, בקרבת בניין ביה"ח א-שיפאא' בעזה, במרכז שכונת מגורים. התקיפה בוצעה ביום ראשון, 4.1.09, סביב 1:00 בלילה עובדים במרכז מעידים שאין בסביבה מטרות צבאיות, וגם לא הבחינו באותו היום בכל פעילת צבאית באזור.

יו"ר הועד המנהל של המרכז הרפואי, ראיד יוסף עבד אלפתאח סבאח אומר: "המרכז מוכר, וכולם יודעים שיש שם רק שירותים רפואיים. המרכז מקבל כל יום יותר ממאה חולים, ול הבניין מתנוססים דגלים שמבהירים שזה מרכז רפואי. לא קיבלנו כל התראה קודם להפצצה."

8בצלם6

תמונות: בצלם

עדותו של יחיא חסן, נהג אמבולנס שנפצע במילוי תפקידו, ב-4.1.09
נגבתה ב-6.1.09: שמי חסן, אני בן 38 ואב לארבעה. אני גר בתל אלהווא ועובד כנהג אמבולנס עבור ביה"ח "אלח'דמאת אטביה אלעסכריה".  ב-4.1.09 הייתי בביה"ח בשעה 16:00, וקיבלנו ישחת טלפון מאחד התושבים, שאמר שיש אנשים באזור דח'דוח', דרומית לאלהווא, שנפצעו. יצאתי עם רכב החילוץ, המתנדב אנס פיסל נעים, רפעאת עבד אלר'אל, ועם מחמד אלג'מאסי. אמבולנס נוסף עזב יחד איתנו. כשהגענו לזירה בסוף רחוב 10, מצאנו ילד בן עשר, שאמר לנו שהאנשים שנפצעו כולם בתוך רחוב רמלה. שני האמבולנסים חנו והמתנדבים אנס, רפעאת, מוחמד ויאסר הלכו בכיוון המקום שבו שוכבים הפצועים. זה היה כ-50 מ' מרכבי החילוץ כשהגענו, כלי טיס ירה טיל לעבר המקום שבו חיכו הפצועים. הנהג השני ואני ברחנו מהזירה עם אחד הרכבים בכיוון ביה"ח אלקודס. בביה"ח נאמר לנו שיאסר, רפעאת, אנס והילד – כולם נהרגו.

תקיפת מתאם הצלב האדום וצוותו ב-6.1.09
עדותו של מוחמד רמדאן מהצלב האדום, 7.1.09: אתמול בשעה 13:00 לערך יצאנו הנהג ואני להעביר באמצעות משאית של הצלב האדום ציוד רפואי דחוף לח'אן יונס. יציאתנו תואמה מראש עם הצבא, והמשאית מסומנת בבירור כרכב של הצלב. כאשר הגענו לקראת צומת נצרים, נורתה לכיווננו אש מקלעים אוטומטיים מטנק. יכולתי לראות בבירור את הטנק שממנו נורו היריות. הכדורים פגעו כ- 15 מטר מאיתנו על הרצפה. לאחר מכן גם ירו לעברנו מהאוויר. נסענו אחורה כ- 100 מטרים, ואז הטנק ירה עוד פעם. חזרנו למשרדנו ובחלוף כשעה יצאנו עוד פעם, אבל שוב ירו לעברנו באזור צומת נצרים. בסופו של דבר לא העברנו את הציוד הרפואי. יש לציין שצירים אלו חסומים מתחילת המבצע ורק היום (רביעי, ה- 7.1.08), לראשונה ניסינו לנסוע דרכם, למרות שלאורך כל המבצע יש צורך [בציוד] ואנחנו מבקשים לנסוע גם על הציר הזה.

-=-=-

בתוך כך נודע כי בחמאס חוששים להוציא פצועים לישראל מסיבות פוליטיות ומחשש שייעצרו. מצריים עדיין מסרבת להוציא את רוב הפצועים דרכה. משלחת מהמפרץ שפתחה בי"ח שדה ברפיח סגרה אותו ושבה למפרץ. מדינות ערב נוספות הודיעו שהן מוכנות לקבל פצועים, בהן סעודיה, האמירויות ועוד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה +כול הנושאים, חשיבה מיליטריסטית וציות, מהשטחים ומהעיתונות הערבית, עופרת יצוקה על עזה, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.