מי ינקה את האורוות?

שוטר ירה אמש למוות בחשוד. החשוד היה חשוד מאוד. הוא נחשד בחשדות של אובססיה והטרדה והתנגדות למעצר, יש אומרים גם בניסיון דריסה, והוא גילה שדינם מוות. "מזלו" של החשוד המנוח הוא שהוא לא היה ערבי, כי עכשיו מישהו לפחות שואל שאלות על נסיבות הריגתו. מסתבר שהחשוד אולי היה אובססיבי, אבל השוטר גילה גם הוא אובססיה. במקום לזוז הצידה, הוא נתלה על מכסה המנוע, וירה למוות בנהג בפלג גופו העליון והתחתון מספר פעמים (אחת לא מספיקה). ל-ynet זה נראה-כנראה כירי מוצדק, או לפחות מובן, משום שכותרות הידיעה קבעו ללא-סייג שמדובר ב"ניסיון דריסה", בניגוד לעדויות הראייה וההיסטוריה שלו, ועוד לפני חקירה כלשהי. הם גם מיקמו את הידיעה ככותרת ראשית, כאילו מדובר בהתנהגות חריגה ויוצאת דופן של המשטרה, שהקורא אמור להיות מופתע ממנה. אך דווקא הפליאה מפליאה יותר. לעיתים קרובות מאוד דרכי הפעולה של משטרת ישראל אינן עומדות במבחן החוק, סובלות מגסות רוח, אלימות, התנהגות פסולה ונחישות אדנותית להראות לאזרחים מי הבוס.

אוסף הכתבות הבא הוא שרירותי לגמרי ולא מקיף. כמעט כולן נאספו מהשנה האחרונה, וניתן למצוא כתבות דומות בלי קושי. הן מעידות על כך שבמשטרה בישראל יש נורמה של אלימות ואדנות, ששוטרים מרשים לעצמם לנהוג בגסות ועבריינות, ושהם אף זוכים לגיבוי כמעט-אוטומטי ממפקדיהם, שגם הם נגועים בגישה החולה. כשקוראים אותן וצופים בתמונות ובקטעי-הוידאו כמכלול מבינים שלא מדובר במקרים חריגים ובבעיות נקודתיות. מח"ש, על 80 עובדיה, לא יכולה עוד לעמוד בפרץ של כמעט 30 אלף השוטרים, ודרוש ניקוי-אורוות נרחב, הכשרה, מעקב קפדני, ענישה ותגמול – בכול הרמות.

מתעצבנים | עוצרים וחוקרים | משתיקים | מטייחים | מתחזקים | מה הלאה

א. כבוד השוטר

(או – "למי יש יותר כבוד?". תשובה: לשוטר. ו…לא, השוטר אזולאי זה רק בסרטים)

הסלוגן המפורסם "לשרת ולהגן" מתאים לסדרות הדרמה בטלוויזיה, בטח שלא לחיים בישראל. אם כבר, צריך לשאול 'מי משרת את מי', ולהודות ש – 'להגן' – זה קודם כל על כבודם של השוטרים, לא על זכויות האזרחים. ולא, אין הכוונה ל"כבוד" כהגינות, יושרה ומקצועיות, אלא בכבוד המפוקפק, כמו זה שבמושג "כבוד המשפחה". זהו הכבוד שביריונים ברחוב דורשים לעצמם, רק בתחפושת של מדים ותג. אם "תעליבו" אותם, (והם נעלבים בקלות, מאוד רגישים) הם עלולים: לנשוך ולתלוש לכם את השפה, להכות, להשפיל ולהטריד-מינית, לקנוס אתכם באלף ש"חלהדיח אתכם מהמשא"ז, לעצור אתכם ולרסס אתכם בגז. כאילו אתם עובדים אצל השוטרים ולא להפך.

ככה זה ביריונים. רק תנו להם כוח, נשק או תעודה והם יציקו לכולם. סתם כי הם יכולים. הם ישפכו לכם את הבירה בחוף הים; יטרידו עוברי אורח ברחוב (כאן, כאן, כאן), ישברו לכם את האף, ויפרקו לכם את הצורה וילגלגו עליכם, יזרקו אבנים, יפתחו באש בלי סיבה, יטרידו נשים (תוך איום במעצר); בכביש, אסור להעיר להם על נהיגה פרועה, או חניה, ואפילו בן 70 שיעיז לומר משהו – יחטוף; במגרשי הכדורגל הם יפוצצו פרצופים (כאן, כאן, כאן, כאן ובכל הקטעים המקושרים משם); ובבית: יקנסו אתכם אם תגנחו חזק מדי, יתקפו אתכם באגרופים ויתקוטטו איתכם , ואחרי התקיפה יעידו עדות שקר כדי לחפות זה על זה. בעצמם הם ישמשו מופת לעבריינות טובה – יזמינו זונות לתחנה, יגנבו כספים מחשודיםיטמינו מטעני חבלה, יעידו עדות שקר, יידו אבנים, ויקפצו באמצע הלילה בלי צו, רק כדי להפחיד את מי שלהבנתם קורא לפיקוח על כוחות השיטור. אחד הבכירים באגף למניעת-אלימות, לא פחות, אף הגדיל לשמש דוגמה ומופת בעצמו ותקף עובדת.

ב. אשמים עד שלא תוכח חפותכם

איזה כיף, מעצרים
הניצול לרעה של סמכות מופיע בכול שלבי ההליך הפלילי, מרגע הפעלת הכוח בשטח, דרך המעצרים, החקירות והמשפט. במשטרה יודעים שמערכת המשפט קורסת, ושופטים אומרים בפירוש "אין לנו זמן לשחרר עצורים", ואף מבקשים להגביל את הזכות לערער. השוטרים מנצלים את רפיון מערכת המשפט כדי לעשות באזרחים ככל העולה על רוחם, ועוצרים לפי רצונם מעצרי שווא, בניגוד לחוק, כולל של ילדים, או מאיימים במעצר, והכול באלימות ובניגוד לחוק (ר' גם: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן),  ועל הדרך אפשר גם להשפיל (פעילי ימין, התעללות בגנב אופנוע, בפלסטינים וכו'). לעיתים הם עוצרים ומשפילים סתם אנשים, בגלל טעות בזיהוי, ועדיין חלק מהמקרים מסתיימים במוות, כמו השוטר שהרג חשוד, ועוד שוטר שירה למוות בחשוד, והשוטר שקילל וירה בנשק, ומקרה גרימת מותו של עצור והשוטר שזרק מקל על אופנוען בנסיעה.

פקודות המשטרה קובעות כמה כללים בסיסיים שכדאי לדעת, כדי לשמור על זכויותיכם. (א-) עיכוב או מעצר ע"י שוטר, חייב להתחיל בזיהויו כשוטר, בשמו המלא, בהצגת תעודה (אם אינו לובש מדים או לפי בקשתכם), ותוך שמירה מרבית על כבוד האדם וזכויותיו. בלי אלו, המעצר הוא מאליו לא-חוקי (להוציא "נסיבות מבצעיות"). (ב-) אסור לעצור חשוד אם ניתן להשיג את מטרת המעצר באמצעות עיכוב או שחרור בערבות. ו(ג-) שוטר רשאי להשתמש בכוח סביר בעת המעצר, אבל רק "אם החשוד מתנגד למעצר או מתחמק ממנו". כלומר, לדוגמה, העובדה שכמעט כול השוטרים אוזקים את העצורים, גם אם אין לכך סיבה, וכמעט תמיד כשידיהם מאחורי הגב ולא לפני הגוף, אפילו שגם לכך אין סיבה, היא ניצול סמכות לרעה, שיש להתלונן עליה ולתבוע עליה פיצויים.

והנה בעולם המציאות – ככה עוצרים בישראל (בטעות) נער בן 14:

המעצר מקנה לשוטרים הפרחחים הרבה זמן להפר את זכויות האזרחים לפי רצונם ובאין רואה, ובתום הזמן החוקי הם אמורים – תיאורטית – לבקש את הארכת המעצר אצל שופט. בעולם האמיתי כבר קרה ששופט הורה לשחרר אנשים ממעצר, והמשטרה פנתה לשופט אחר. והשופטים מסכימים יחסית בקלות, ולכן חפים מפשע (וזה יכול להיות כל אחד מאיתנו) מבלים חודשים במעצר שווא. מתחילים להבין איך זה עובד? עוד לא ראיתם כלום. במהלך המעצר השוטרים אמורים לשמור עלינו, על רכושנו וגופנו, אבל בפועל הם פועלים בניגוד להראות החוק: הם אוזקים קטינים למשך שעות, האזוקים מותקפים בתחנות המשטרה, ומרססים אזוקים בגז פלפל. שוטרים גם היכו חשוד עד שיתוק, ואף קציני משטרה משתתפים, ודופקים לעצורים כפותים את הראש בקיר. באחד ממעצרי השווא, שלווה בחיפוש ללא צו, הוכה עצור צעיר במכות קשות משך שעות ונאנס. וכל זאת עוד לפני שנדע מה מחכה לנו בתאי המעצר.

מותק, החקירות השתבשו
חקירת משטרה יכולה להתחיל בגלל תלונה, אם תצליחו להגישה. חלק מתלונותיכם יסגרו ולעולם אפילו לא תדעו, ובחלקן תיפתח חקירה, כדי לאסוף ראיות לשלב המשפט. כלומר, כך זה עובד בתיאוריה בלבד, מפני שהרומנטיקה סביב החקירות מנותקת לגמרי מהעולם הממשי, בו המשטרה כבר טייחה משך שנים תלונות מוצדקות, פיברקה ראיות ואימצה גרסאות שקריות כשנוח לה. במקרים אחרים ראיות פשוט "נעלמו" (פה דיסקים, שם הארד-דיסק, כאן הסוף של הקלטת איננו, וכאן הקלטת כולה נעלמה). במהלך החקירה הם פוגעים בזכות לעו"ד, בזכות לשיחת טלפון, גונבים כספים מחשודים, ומפירים זכויות עצורים. וכל זה רק מהחודשים האחרונים.

בבית המשפט, שקרי השוטרים יועדפו על גרסתכם. הניסיון מלמד שבכול פעם שהדברים מגובים בוידאו, טענות המשטרה על אלימות המפגנים מופרכות, ובמקרים רבים אף רואים בהן את האלימות המשטרתית. בכמה מקרים שופטים כבר נאלצו לקבוע בפירוש שהשוטרים שיקרו, ושלא המפגינים תקפו שוטרים, אלא השוטרים תקפו את המפגינים (בוידאו שרץ ברקע רואים גם בעיטות של אחד השוטרים בעצורים), אך גם אז, השוטרים כמובן לא הועמדו לדין. בכלל, בתי המשפט מצידם מייחסים בתמימותם תום-לב למופקדים על החוק. מלמד על כך הנתון המדהים ש-99%(!) מהאזנות הסתר מאושרות על ידי ביהמ"ש, וכן מקרים רבים שבהם בית המשפט פשוט התעלם מראיות ברורות, לבקשת המשטרה. לכן, אם אתם חושבים שאחרי החקירה תזכו למשפט הוגן, שוב טעות בידיכם. אפילו ששוטרים משקרים לבתי המשפט דרך קבע, אלא אם תצליחו להוכיח שהשוטרים משקרים במקרה שבדיון, מצבכם יהיה רע, והשופטים יעדיפו את שקריהם. (אגב, לפעמים גם להוכיח שהם משקרים זה לא מספיק). ולסיום, אם הוחלט להעמידכם לדין, אין לכם סיכוי לצאת זכאים, מפני שבישראל יותר מ-98% מהנאשמים מורשעים.

ג. לפזר את הזכות להפגין

מבחינה חוקית, המשטרה אמורה להבטיח את זכותכם למחאה, אבל בפועל היא תתאמץ לשמור על מה שלפי פרשנות השוטרים-בשטח (ולעיתים הפוליטיקאים) הוא "הסדר הציבורי" הרצוי, גם אם הרעיונות שלהם נוגדים לחלוטין את זכויותינו האזרחיות המעוגנות בחוק. יותר מכול הם רוצים "שקט", והם מנסים להשיגו בכמה שלבים. קודם כל הם מנסים למנוע את ההפגנות, בניגוד לחוק (נגד ההתנתקות, נגד המצור על עזה, הפגנת החרדופבים בבני ברק, הפגנות הימין הקיצוני באום-אלפחם, מול התנועה האסלאמית ובסילוואן, ואת ההפגנות שבשיח' ג'ראח ובשטחים). אם המפגינים מצליחים לעתור לבג"צ, ההפגנה מתקיימת, והשלב הבא הוא לפרק אותה ואת המפגינים. השוטרים מגיעים למקום עם דם חם, ורק השחקנים שחוטפים מהם מתחלפים: פעם אלו חרדים (כאן, כאן, כאן), אחר כך מתנחלים ופעילי ימין (כאן, כאן, כאן, כאן, כאן , כאן, כאן), או סטודנטים (כאן, כאן, כאן), או רוכבי האופנועים, או מפוני הדיור, וכמובן שמאלנים וערבים (כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן). ויש עוד, הנה גוגל וידאו, והנה יו-טיוב. וכשהביריונים זוכים לחסינות, מה הפלא שהתוצאות מזעזעות: גז מדמיע הרג פעוט, ירי השוטרים הרג את הילדה (ובכל זאת החקירה נסגרה).

בהפגנות ובמגרשים, כך עולה מאינסוף עדויות, יש נורמה של שוטרים (כולל קצינים) להסתיר תגי שם ופנים כדי למנוע זיהוי. אדם לא מסתיר את זהותו אלא אם יש לו ממה לחשוש, וכמו שודדים, גם השוטרים יודעים שיש להם מה להסתיר. רק האנונימיות הבלתי-חוקית מגינה עליהם מפני דין וחשבון, והם נערכים לה מפני שהם יודעים שככה הם יוכלו לכסח בעת הצורך. הנה דוגמה מקרית:

(חיפוש ברשת יאפשר לכל אחד למצוא שלל דוגמאות נוספות).

בעיית האלימות המשטרתית נכונה במיוחד במג"ב וביס"מ שנשלחים שוב ושוב "לעשות את העבודה" בהפגנות ובמגרשי-הכדורגל (כלומר, לפרק לחפים מפשע את הצורה, ועל הדרך לבצע מעצרים, לא חוקיים, באלימות רבה, ובלי לתת את הדין). השוטרים שוכחים שהם לא כאן כדי להמציא את החוק, אלא כדי לאכוף אותו, והם יוצרים לעצמם כל הזמן כללים בשטח (כמו שאסור להניף דגל כזה או אחר, שאין אישור להפגנה-שכלל-לא-דורשת-אישור וכו'). וכך, למרות שהפגנות הן זכות ייסוד בדמוקרטיה, ולמרות שהשוטרים אמורים להבטיח אותן, בפועל השוטרים מנסים ככל יכולתם למנוע אותן, ובשטח, הם הופכים למקור לאלימות בלתי-מרוסנת שאין מי שיטפל בה.

הטייה פוליטית
בהרבה מקרים המשטרה גם סובלת מהטייה פוליטית נגד שמאלנים או ערבים. הדבר בולט בהפגנות ימין מול שמאל, או ביחסה להפגנות-ערבים לא-אלימות. בעצמי ראיתי כמה פעמים איך את אלה הם מחבקים ומבקשים מהם בנימוס לזוז (ואף לא מטפלים בתקיפות שלהם), ובאלה נוהגים באלימות רבה ולא-מוצדקת. הבחירה שלהם אינה מקרית. המשטרה מעולם לא שלפה אקדחים מיחידות סער סמויות בהפגנות נגד ההתנתקות, ולא משנה כמה הן שיבשו את הסדר הציבורי, והיא אף פעם לא יורה כדורי גומי וגז מדמיע על סטודנטים או חרדים. היא כן עושה זאת בהפגנות ערבים ושמאלנים. יש כאן מסר של פיקוד המשטרה לשוטרים, איזו מחאה לגיטימיות פחות. אלא שזה לא מרתיע את המפגינים, בדיוק להפך, דווקא הקיפוח המבוסס ותחושת הקורבן מאוששים את תחושת אי-הצדק והשליחות, ומעודדים אותם להילחם נגד העוול.

ההטייה הפוליטית איננה נובעת בהכרח "מלמעלה", אלא גם מההשפעה שיש לקבוצות לחץ שמיסדו את כוחן הרב (מערכת הביטחון, מתנחלים וגישתם לדיונים, חלחול ההתנחלות למערכות המדינה), לעומת קבוצות אחרות, שנואות בקרב שוטרים (חרדים, שמאלנים, ערבים). יתר על כן, שוטרים בכול הדרגות מרגישים ש"מותר להם", ושזאת אף שליחותם, להעדיף את עמדותיהם האישיות על פני חובתם הציבורית כלפי השונה מהם, ואיש אינו עוצר בעדם. למעשה אפילו מעודדים אותם לחשוב כך. הדבר נכון במיוחד בהפגנות ובדיקות של ערביםאינם מגויסים למשטרה, ונחשבים בעיני שוטרים רבים כחשודים קבועים). ברוח זאת, שלפיה מותר לעמדותיהם הפרטיות להשפיע על עבודתם מפני ששליחותם היא מעל לחוק, מעיזה רשות אכיפה-מקצועית א-פוליטית אחרת לתמוך-פומבית ב"שלילת אזרחות כאמצעי הרתעה". והרי ממתי מותר לשב"כ להתערב בחקיקה? (חוץ מזה שהלך-הרוח כולו הזוי לגמרי, הרי גם להוריד אשך זה "מרתיע", אבל זה עדיין פסול ולא דמוקרטי. רוצים להתמודד עם בעיות ביטחון, אחלה, לא במקום זכויות אדם ואזרח אלא באמצעותן).

יש לאפליה אינספור ביטויים: המשטרה מונעת הפגנות שמאל בניגוד לחוק; המשטרה אסרה הפגנה, ביהמ"ש חייב, המשטרה התעלמה; מפקדי המחוז תועדו לוקחים צד; בכירי המשפטנים מבקרים את המשטרה; המשטרה מאיימת על אזרחים: אל תפגינו!; עדות מצולמת: המשטרה מנעה מאיתנו להפגין (ועוד עדות מצולמת כאן); שוטרים מיידים אבנים על ערבים; שוטר וחברו פתחו באש על ערבים בלי סיבה; והחוקר המתעלל יהפוך יועץ לענייני ערבים. ובעוד שחלק מהאזרחים סובלים מאכיפת יתר (כאן, כאן), אחרים נהנים מאכיפת חסר (כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, ותנועות שאמורות להיות מחוץ לחוק). בהחלט, חלק ניכר מהאלימות קשור במרכזיות ובפולחן של גוף-האלימות הקולקטיבי, ובכיבוש המתמשך בשטחים. הלוא שנים רבות כבר נטען שנורמות הכיבוש והאלימות כלפי ערבים, מחלחלות אל תוך הקו הירוק, ואנו בהחלט עדים לכך היום.

ד. חיפוי-גיבוי

לאט לאט האזרחים מאבדים את האמון במשטרה ובמנהיגות (כאן, כאן, כאן, כאן), ולא במקרה. הם רואים איך דרגי הפיקוד מטייחים ומגבים את העבריינות וניצול הסמכות לרעה. לא המשטרה ולא הממשלה מגלות סימנים של רצון או כוח לטפל בעניין. הבכירים אפילו מסרבים להכיר שיש בעיה, והתקשורת מתקשה לספק את הקונטקסט הכללי והעמוק שלה. אז הנה הוא לפניכם – להלן מקבץ טיוחים וגיבויים מהתקופה האחרונה בלבד:

תיקי השוטרים מפינוי עמונה נסגרו; אירועי אוקטובר: התיקים נסגרו בלי הצדקה; נסגר התיק של השוטרים שהרגו מפגין; כתבי אישום בוטלוהשוטר שהרג פורץ יחזור "לעבוד"; השוטר ירה במכוון בחשוד והרגוהשר רוצה לחנון אותו; מח"ש סוגרת תיקים בלי להקשיב למתלוננים; כתבי האישום על התעללות בוטלו; במשטרה מגבים את השוטרים שפברקו ראיות; מפקד המחוז מגבה את החוקר המתעלל; המשטרה סייעה לשוטר-הגנב ב-350 אלף ש"ח; המפכ"ל: נעזור לשוטר שהרג עצור כפות; השוטרים דרסו, שיקרו וטייחו; הפרקליטות סגרה תיק ירי נוסף מבלי שחקרה את השוטר היורה ומבלי שביקרה בזירת הירי; לעולם לא נדע אם היה "וידוא הריגה"; שוב: השוטר לא ייענש; קצין החתים על עצומות למען חנינת שוטר, בניגוד לחוק. וזאת רשימה חלקית ביותר.

כלומר, בניגוד לקלישאה המטופשת, למשטרה בכלל לא חסר גיבוי. למען האמת, השוטרים נהנים מגיבוי כמעט אוטומטי של מעשי-עבריינות לכל דבר. אם שוטר צריך משפטן צמוד, זה לא בגלל ש"ידיו כבולות" אלא בגלל שהוא אינו יודע לשמור על ידיו ולבצע את חובתו כדין. בהחלט, השוטרים הם חסרי הכשרה בזכויות אזרח ושירות-לקוחות, והם מקבלים תגמול נמוך – אבל זה לא תירוץ. זאת אולי לא "אשמתם" הפרטית אלא באחריות הדרגים הגבוהים, אבל זאת גם לא אשמתנו. אי אפשר להמשיך להתעלם ולטייח, מפני שבעוד שהביריונות המשטרתית היא הפרת האמון הציבורי, הגיבוי שלה וההתכחשות לכך שיש בכלל בעיה, הם הבעייה החמורה יותר. אם לא נטפל בעבריינות המשטרתית, בעיקר בהפגנות, באלימות ובמעצרים, לא רק האמון במשטרה – אלא גם האמון במשטר – יילך ויתערער. ככל שקבוצות מסוימות לא יוכלו להשתתף וידוכאו, כן ייפחתו הלגיטימיות והאמון במערכת כולה.

ה. לחזק?

אז עכשיו, לנוכח המגמה המדאיגה של הערצת גורמי-הכוח והדחף להפריז את סמכויותיהם, באה היציאה התורנית של הכנסת: לחלק סמכויות שיטור לפקחים ולמאבטחים. איזו איוולת… מי צריך שעובד קבלן ב-19.90 ש"ח לשעה יוכל לעכב ולעצור עוברי אורח?! למי נשמע הגיוני שאותם השוערים, שעבורם בתי-הקפה מקבצים תוספת של שני שקלים מכול לקוח, או העובדים שבודקים את החשבונית ביציאה מהסופר, יוכלו להפעיל "כוח סביר"?! באמת, מה נסגר איתם… קודם תנו להם את החובות שיש לשוטרים כלפי האזרח (ושממילא אינן מתקיימות)! קודם שפרו את יחס המשטרה לאזרחים! קודם הבטיחו לנו משטרה נקייה ויעילה, שפועלת ללא משוא פנים, לפני שאתם קופצים לתגבר אותם בכוח אדם בלי הכשרה! מה האובססיה הזאת להוסיף חטא על פשע ומאבטחים על שוטרים?

בה בשעה שתודעת השירות שלה איננה קיימת ומעשיה פליליים בעצמם, המשטרה תובעת גישה מלאה ובלתי מוגבלת לניהול את חיינו וגופנו באלימות, ולא חדלה מלדרוש לעצמה עוד ועוד סמכויות. רק באחרונה יש כוונות: להגביל את הגישה של הנאשם לראיות, לחקור בלי תיעוד ובלי צילום החקירות, (בשיתוף השב"כ), לצלם בבתי הספר, לאסור פרסום שמות עצורים (ליומיים לפחות), ואפילו להרשיע בלי ראיות (ולהמשיך להסתיר את העבר).

תראו, זה לא ייחודי לישראל. ברוח עידן ההיסטריה הביטחונית רצים במערב לתת לרשויות-החוק כל מה שהן רק מבקשות, ורק אחר כך מתחרטים. לדוגמה, בארה"ב, הסיכוי למות משוטר גדולים פי 8 מהסיכויים למות מטרור, ובאנגליה, מחקר של המשטרה מגלה השבוע שלמעלה מ-101 אלף אזרחים(!) הוטרדו על ידי המשטרה בעקבות "חוק הטרור", אך שיעור העצורים בחיפושים אלו קטן מחצי אחוז, בעוד ששיעור העצורים בחיפושים לפי החוק הרגיל הוא 10%. כלומר הסמכות הרגילה היא פי 20 יותר יעילה. ומה אצלנו? אצלנו רק לפני חודש דיווחה הסנגוריה הציבורית שהמשטרה מצפצפת על החוק, ובכנסת כבר רצים "לחזק" את המשטרה…

ומי יחזק את האזרחים?

ו. בלוז לכחולי המדים

משהו מסריח בממלכת האוזקים. צחנת אימים. משטרת ישראל הפכה לאחת הבעיות הגדולות ביותר של מדינת ישראל. יותר ויותר מאנשיה, שאמורים להיות אמונים על החוק, הפכו לבריונים מטילי מורא, ובמקום לשמור ולשרת את האזרחים הם הופכים לארגון הפשע הגדול ביותר בארץ. זה נכון במיוחד בכול מה שקשור לאדיבותם, ובמיוחד במעצרים, חקירות והפגנות. הם מתנהגים באדנות ואלימות רבה, מנצלים את סמכותם לרעה ומשקרים לבתי המשפט. לא ברור מתי, אבל זה יגיע לכולנו, כי מבחינתם, הם לא כאן כדי לשרת את האזרחים, אלא כדי שהאזרחים ישרתו אותם ויודו להם על "שליחותם", בלי לקבל דין וחשבון. הם תוקפים בלי לחשוש, מניחים שכולנו עבריינים, ובעצמם מתעלמים מהחוק. זכויות? הליך הוגן? חופש ביטוי? לשרת את האזרחים? לא בישראל, מסתבר.

לנו האזרחים נותר רק לתהות: כשהשוטרים הם העבריינים – מי ישמור על זכויותינו?

חשבת שאת/ה חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתך?! טעית.
פוסט זה פורסם בקטגוריה +כול הנושאים, חשיבה מיליטריסטית וציות, מידע נטו, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

104 תגובות על מי ינקה את האורוות?

  1. נועם הגיב:

    דברים כדרבנות. תיעוד מרשים. תודה.

  2. פינגבאק: Tweets that mention מי ינקה את האורוות? « אמת מארץ ישראל -- Topsy.com

  3. זהר עתי הגיב:

    עבודה אדירה.
    תודה.

  4. אזרח. הגיב:

    עבודה מצויינת.
    ממשיכים בהפרטות.
    הפרטת הכוח שהיתה אמורה להתגלם בהקמת בית הסוהר הפרטי לא הצליחה בסופו של דבר ,בזכות האנשים הטובים שהתנגדו לה.
    חייבים להיאבק נגד הכוח המשחית והמושחת.
    חייבים להתנגד בכל האמצעים להפרטת הכוח .

  5. וואו,
    חזק ומפחיד.

    תודה.

  6. ליאורה הגיב:

    מאחורי הקלעים של סדרת הכתבות על אלימות שוטרים • דב גיל-הר מספר על מפגש עם אזרחים מבוהלים, על אטימות המערכת ועל איומים מרומזים על תחקירניות חדשות 10

    ובפייסבוק
    http://www.facebook.com/stopolicebrutal

  7. עידן לנדו הגיב:

    מעולה. תמונה מפחידה. השלב הבא, שכבר החל בעצם (סילוואן, שכונות יוקרה) הוא מאבטחים פרטיים עם יד קלה על ההדק. מול האזרח הפשוט ניצבים כוחות חמושים מכל עבר.

  8. עדו הגיב:

    סתם בשביל לאזן (קצת) את התמונה הקשה, אין לי הרבה סימפטיה למשטרה אבל צריך להיות הוגנים ולשאול מול איזה ציבור עובדת המשטרה (ומאיזה ציבור מגייסים אליה אנשים).
    הייתי נוכח כאשר הקטנוע הממולכד של ניסים אלפרון התפוצץ, לא יכולתי לעזוב את המקום כי טיפלתי בבעל המכולת שנפצע בפיצוץ (אלפרון ביקש ממנו לעזור ולמעשה שלח אותו לחטוף במקומו, קצת כמו החיילים מגבעתי בעזה). בכל אופן המשטרה הגיעה מאד מהר כיוון שהתחנה נמצאת מאה מטר משם וכמובן שהתחילה להרחיק סקרנים. ראיתי את השוטרים נאלצים (בהחלט נאלצים) להדוף בכוח אנשים שהתעקשו משום מה להתקרב. כלומר האזרח הישראלי הממוצע שומע שהיה פיצוץ אולי פלילי ואולי חבלני ומסבירים לו גם שייתכנו עוד מטענים באיזור אבל הוא פשוט חייב לדחוף את אפו לעניינים במקום לתפוס מרחק גדול ככל האפשר, העיקר שיהיה לו מה לספר לחבר'ה.
    תודו שזה לא הציבור הכי אינטיליגנטי שהמשטרה הייתה יכולה למצוא מולה.

  9. זהר עתי הגיב:

    עדו
    מה שאתה מראה זה לא מאזן, כי נגיד להרחיק סקרנים מפריעים זה בנאלי.

    לתקוף את הציבור בכל כך הרבה דרכים זה פסיכי. זה פשיסטי בהגדרה המילונית. במהות.

    אז אין פה הנגדה. יש פה מקרה אחד שהם עושים מה שהם צריכים לעשות מול אלפיים מקרים אחרים שהם חזירים (pigs) קלאסים כמו בכל המשטרים הניאו ליברלים. יענו- שוברים למפגינים את האיברים כי מותר להם ומתייחסים לאזרחים לא מהמעמד הגבוה כמו זבל אורגני. וזה יענו הכח המבצע (לא השופט) ששומר על הצדק, המוסר והסדר…

    אז זה היה הנושא, אם להחזיר אותך אליו.

  10. זהר עתי הגיב:

    טעות בתגובה הקודמת- מתייחסים לאזרחים שאינם מה"מעמד הגבוה" כמו זבל אורגני.

  11. יוסי הגיב:

    מעולה מעולה
    תודה

  12. דורמיצי הגיב:

    מהיכן לקוחה התמונה המחרידה של הלינץ' בחסות החוק?!

  13. vandersister הגיב:

    פוסט מופתי וחשוב. תודה.

  14. Eyal הגיב:

    עדו,
    אני ראיתי אותם גם מול קהלים לא "קשים" והם מתנהגים כך גם כלפי אוכלוסיות לא "בעייתיות" (אם יש בכלל דבר כזה, ובטח כשאתה שליח ציבור). הפוסט עצמו מנתח פחות את הסיבות, ויותר את התוצאות, כדי לדרוש שבכלל יכירו בבעיה כבעיה עמוקה, שהמשטרה והשלטון מתכחשים לה ומחזקים אותה (ובעצם שהם חלק ממנה).

    דורמיצי,
    מצאתי כאן: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=144344082278448

  15. Eyal הגיב:

    דב גילהר עושה סדרה על האלימות המשטרתית. תחקירניו כבר מאויימים.

    הם מבקשים: נתקלתם באלימות שוטרים או תיעדתם אלימות כזו? פנו לכתובת shotrim@nana10.co.il
    (פרומו)

    מוזמנים להצטרף גם לקבוצה בפייסבוק העוסקת בנושא:
    http://www.facebook.com/stopolicebrutal

  16. פינגבאק: על יעילות משטרתית, חיפושים מעמיקים, וערב אחד ברחביה « Hadtoask's Blog

  17. בים הגיב:

    פוסט מקיף ויסודי ומדאיג מאוד
    עבודה חשובה
    הלוואי ומישהו שם למעלה יקרא וייתיחס ברצינות לדברים

  18. ניר הגיב:

    לבקר כולם יודעים
    נראה את כל יפי הנפש פה הולכים להיות שוטרים
    ברור לכולם שאילו אנשים כמו כותב הכתבה היו במשטרה אז הדברים היו נראים אחרת
    אני קורה לכל האנשים בעלי המוסר הגבוהה
    לשרת בצבא ולשרת בתפקידים ציבוריים אפילו נחותים כשל שוטר הרי אף אחד מהמגיבים פה הוא איננו שוטר ולא מוכן לעבוד במשטרה

  19. Eyal הגיב:

    סליחה, ניר, אבל איזו מין גישה זאת? מה, אם אינך שוטר – אתה לא יכול לבקר את המשטרה? אם אתה לא מורה – אתה לא יכול לבקר את פגמי מערכת החינוך? אם אינך רופא – אסור לך להעיר על יחסם לחולים??

    ומה אם זאת הייתה ביקורת של לקוח על חברת הסלולר שלו, זה היה בסדר? הרי בניגוד לחברת הסלולר, במקרה של המשטרה, אנחנו לא יכולים סתם "לעבור ספק", ובסלולרי עדיין לא משנים את חייהם ושלמות-גופם של חפים מפשע, כמו בכתבות שהובאו לעיל.

    בתור אזרחים שמשלמים על שירותי המשטרה, ובתור מי שמותקפים (כולל הח"מ) ושחירותנו נשללת על לא עוול בכפנו, סתם מתוך עבריינות של אלו שלובשים מדים, בהחלט מותר לנו – ואנו אפילו מוכרחים – להשמיע קול צעקה. אי אפשר לעבור לכך לסדר היום, והפתרון הוא לא לומר שכולם צריכים להיות שוטרים.

  20. יואב הגיב:

    פוסט חשוב מאוד. השלב הבא צריך להיות – בהפגנות, בחקירות, במעצרים, בכל עימות עם כוחות הביטחון – הוא שימוש בטכנלוגיית ה-Sousveillance. חפשו בגוגל וביוטיוב. אם זה לא יעזור, אין ברירה אבל להפנות עוד כלי של כוחות הבטחון כנגדם – אלימות אזרחית.

  21. מפחיד הפוסט שלך, כל היום אני בסרטים.

    לדעתי אחת הסיבות שזה קורה זה בגלל המילטיריזציה של המשטרה ההולכת ונמשכת כבר הרבה זמן. אין שוטרי מקוף אבל יש יסמ ומגב וכולם מתלבשים ומתנהגים כמה שיותר צבאי.
    לדעתי הפרה אחראית אבל אין ספק שהעגל גם מאד רוצה לינוק ואלינו מתנהגים כמו שמתנהגים לפלסטינים.

    רצינו סולידריות….

  22. יופי של עבודה.

  23. הופ הגיב:

    יישר כוח אייל.

  24. ליאור הגיב:

    אני כבר שנים אומר: שוטרים הם ערסים שנכשלו כעבריינים. זה לא בריונים בחסות החוק, זה בריונים שהם החוק. מי יציל אותנו מהמשטרה?

  25. אריק הגיב:

    אתם נורא מצחיקים אותי. הרי אם לא הייתם מפחדים מהמשטרה, מה היה מונע ממכם להיות בריונים בעצמכם? כמה שלמשטרה יהיה פחות שיניים ככה המצב ידרדר – ואתם רואים את זה במו עיניכם: התעוזה והחוצפה של העבריינים והערסים שוברת גבולות כל יום. אז תשמרו על החוק וגם אם המפגש הבא עם השוטרים יהיה לא נעים, עדיין לא יעשו לכם כלום.
    זהו כוחה של המדינה, ואחד הדברים הבסיסיים שעליו היא מושתתת. הרי שום סדר חברתי לא יכול להתקיים ללא אכיפה. אז על מה בעצם כל הסיפור פה?

  26. Eyal הגיב:

    הסיפור יתברר לך כשושטרים יזהו אותך בשוגג כמישהו, או סתם יעצרו אותך כי ענית להם או כי עשית משהו חוקי-לגמרי אבל שאינו לרוחם, ואחרי שיכניסו לך מכות ואותך לכלא, ישקרו בעדויות במשפט וישנו את חייך ושלמותך.
    שוטרים אינם מעל לחוק.

  27. אריק הגיב:

    האמת שה קרה פעם, והם התנהגו אלי מאוד יפה. אולי אתה שומע את הסיפורים שבקצוות שתמיד מזעזעים – אבל יש כאלה בכל סיטואציה. וברור ששופטים הם לא מעל לחוק, אבל צריך שיהיה להם שיניים.
    ההנחה הבסיסית שלי ששוטרים לא מרביצים סתם לכל אחד, ואם כבר קיבלת בשיניים, יש מצב שתרמת לזה.

  28. אריק הגיב:

    שופטים=שוטרים, ודי לחכימא ברמיזה. נפלה טעות פרויידיאנית.

  29. Eyal הגיב:

    לא מקרים שבשוליים, לא תרמתי/נו לזה, וקרה יותר מפעם אחת. קרא את הכתבות וצפה בוידאו, כולם מהתקופה האחרונה, ותראה שלא רק אצלי. גם אצל מתנחלים, חרדים, שמאלנים, ערבים, סטודנטים, רוכבי אופנועים, מפוני דיור, אוהדי כדורגל וכו'.

    באחת הפעמים השתתפתי בהפגנה שקטה, ומולנו עמדו שורה צפופה של שוטרי יס"מ. בין הרגליים של השוטרים שעמדו בצמוד לנו (כך שלא יראו את השלטים שלנו) בצבצה מגף של שוטר שעבר מאחוריהם והכניסה לי בעיטה באמצע העצם של הרגל. כואב מאוד. ואני סתם החזקתי שלט. אפילו לא צעקתי. בגלל שורת השוטרים אתה לא יכול לראות אפילו מי בעט בך מאחוריהם.

    בפעם אחרת החליטו למנוע הפגנה בניגוד לחוק (ר' תיעוד בוידאו ותמונות בקישורים בטקסט למעלה). הם עלו לאוטובוסים, וקראו לנהגים לרדת, ולקחו אותם לניידת. שם הם אמרו לנהגים שעליהם לנסוע אחריהם או שיעלילו עליהם שנסעו עם דלת פתוחה וישללו את רישיונותיהם. כאן היו שותפים קציני משטרה בכירים. הם למעשה "חטפו" אותנו למשך יותר משעה נסיעה, ומשום-מה החליטו לפזר אותנו בקריה בתל אביב. אגב, בהפגנה הזאת, שמעולם לא התקיימה, השתתפו בעיקר זקנים.

    ויש כאן עוד קטעי וידאו רבים שמקושרים, שבהם אתה רואה גישה אלימה יהירה כמו "אני מכיר אותך? אני אשבור אותך! רוצה מעצר? יאללה עוף מפה?" וכו', כלפי אזרחים תמימים.

    בקיצור, אל תחליט ותסיק מסקנות של מה שאינך יודע.

  30. Eyal הגיב:

    כתבות נוספות מהיום:

    מנכ"ל חדשות 10: במשטרה מאיימים עלינו בגלל תחקיר לא מחמיא
    נצ"מ: "גם אנחנו יכולים לפעול מולכם, אנחנו יודעים איפה המערכת והאולפנים שלכם ואנחנו מכירים את כלי הרכב שלכם. אנחנו יודעים לחכות לכם". כיום, טוענים בערוץ, מחרימים דוברי המחוזות השונים במשטרה את כתביו. במשטרה אמרו: "שוטרי משטרת ישראל יקבלו את מלוא הגיבוי משדרת הפיקוד לשימוש בכוח מתוקף חוק וסמכות. במדינה מתוקנת, ציבור האזרחים שומרי החוק עומד לימין המשטרה ולא נגדה".

    תכתובת פנימית בין שוטרים: פותחים תיקים באופן שקרי, למען הסטטיסטיקה

    השוטר לאזרח (ששאל למה נרשם לו דו"ח): "שקול מלים! תיזהר ממני"

    ניצב במשטרה חנה בניגוד לחוק

  31. אריק הגיב:

    כנראה שאצלך "אזרח תמים" זה עניין של השקפה. שיבושם לך, ובהצלחה במאבק.

  32. Eyal הגיב:

    זה כבר לא שאלה של תדמית והשקפה. יותר ויותר אזרחים משנים את דעותיהם על המשטרה בגלל המפגש שלהם עם השוטרים. הואיל והמשטרה עסוקה בהכחשות וביצירת תדמית, האזרחים נפגשים עם מי שהיא בפועל, ולא ייקח הרבה זמן עד שיותר ויותר יבינו עם מי יש לנו עסק.

  33. עמיש הגיב:

    מניין אתה יודע ש"…. אבל השוטר גילה גם הוא אובססיה. במקום לזוז הצידה, הוא נתלה על מכסה המנוע, וירה למוות בנהג בפלג גופו העליון והתחתון מספר פעמים (אחת לא מספיקה)….. " זוהי הבזק של סיטואציה מורכבת שבו הנהג השיכור איים במוות מיידי על השוטר והשוטר היה בלחץ להגן על עצמו בשבריר השניה. לשוטר לא היה זמן לעשות "רגע חושבים" או לדחוף את עצמו אינסטינקטיבית הצידה, דבר שגם הוא היה יכול לעלות בחייו.

    האם אין לך מילת ביקורת על נהג מונית שיכור רק בגלל ציבעו?

  34. Eyal הגיב:

    עמיש,
    שוב מתקבל הרושם שלא קראת את הפוסט.
    ראשית, מפני שאינני יודע מה "צבעו" של נהג המונית שהשוטר הרג. ואתה?
    שנית, מפני שהסימוכין למה שהתרחש שם מובאים כקישורים בפסקה הראשונה.
    שלישית, מפני שהתנהגותו של העצור בשום אופן אינה מצדיקה את הריגתו במספר יריות! אם אתה נוהג שיכור אתה צריך להיענש בבית משפט, לא ברחוב. בטח לא במוות.
    רביעית, מפני שהניסיון, כפי שמראה הפוסט, מלמד שבמשטרה יגבו את השוטר, גם אם הוא רצח.
    חמישית, ואולי הכי חשוב, הסיפור הספציפי של השוטר שהרג נהג הוא אחד מהעשרות שהובאו לעיל, ואיננו נושא המאמר. הנושא הוא עבריינות המשטרה שחסות החוק, ואם עדיין לא יצא לך להיתקל בה, זה רק עניין של זמן עד שתהיה גם אתה עד או קרבן שלה. היא לא פוסחת על ימנים.

  35. יואב הגיב:

    דרוש אתר שיעקוב באופן יומיומי אחר כל המקרים, שיעודד אזרחים לצלם כל עימות עם השוטרים, ושיכיל ספריית וידאו ענקית של כל אלימות משטרתית, כולל אלימות מילולית וסימבולית (והספריה הרי נמצאת כבר אי שם, צריך רק ללקט), ולכתוב את סיפוריהם האישיים בבלוג, כולל שמות השוטרים, דרגתם, תמונות ומקום מגוריהם (על מנת שאזרחים יוכלו לזהות אותם גם בעימותים עתידיים ועל מנת שהקהילה בה הם מתגוררים תדע להוקיע אותם. מעין מאגר של עובדי ציבור שמועלים בתפקידם ומסתתרים מאחורי האנונימיות של "המערכת" והדיווח הסטרילי בעיתונות – לא עוד בעידן המידע!). זה יהיה שירות גדול לאזרח הקטן.

  36. Eyal הגיב:

    אתה מוזמן להתחיל, יואב. אשמח לתמוך.

  37. Eyal הגיב:

    סדרת כתבות של דב גילהר על אלימות השוטרים:
    א. אלימות שוטרים: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=757186
    ב. קשרי שתיקה והסתרה: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=757435
    ג. מח"ש לא עושה הרבה: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=757716&sid=126
    ד. האלימות נמשכת: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=758024

    המשטרה בתגובה עוצרת את העיתונאי: http://news.walla.co.il/?w=%2F22%2F1780138

  38. גלעד הגיב:

    תודה רבה אייל!
    אני גאה בך ומתבייש בעצמי על שלא כתבתי משהו כזה לפנייך והסתפקתי בכמה טוקבקים מסכנים פה ושם. הגיע הזמן שנעמוד מול אלו שמשתמשים בכספי המיסים שלנו כדי לחבוט לנו את הראש במדרכה.
    המצב כבר מזמן עבר את הבלתי נסבל ועדיין אנחנו יושבים בבית, לא עושים כלום ומקווים שאנחנו לא נהייה הבאים בתור מתחת למגף השוטרים.
    אני חייב להגיד שאחרי פוסט מקיף כמו שלך התחקיר של ערוץ 10 נראה אנמי משהו… שיורידו כבר את הכפפות ויגידו בפנים: משטרת ישראל היא לא יותר מכנופייה של פורעי חוק, אולי אפילו פחות.

    יישר כוח!

  39. יואב הגיב:

    אייל – לצערי אין לי ידע טכני בנושא הקמת אתרים. אני אבל מוכן לתרום לכל יוזמה כזו רעיונות ותכנים. זו הייתה קריאה מתוך כוונה שאולי מישהו מאותם חבר'ה מוכשרים שמקימים אתרים למטרות שונות ירים את הכפפה.

  40. פינגבאק: Quis Custodiet Ipsos Custodes? « Truth from Eretz Yisrael

  41. כונס נכסים הגיב:


    עבד כי ימלוך

  42. דקל גודוביץ הגיב:

    אחת הכתבות המעולות שקראתי מעודי, שניצלה את המדיום האינטרנטי של היפר טקסט בצורה המעולה ביותר.
    חבל שהנושא כל כך עצוב. לפעמים אני גבר שבוכה בשקט בלילה על המדינה שלי.

  43. Eyal הגיב:

    כתבות נוספות 2:
    המשטרה אוסרת הפגנות בניגוד לחוק. הפעם, שוב, זאת הפגנה של כהנא.

    הותקף ע"י המשטרה: "באתי לעזור ויצאתי פושע"

    נהג הובא לתחנה והותקף: עדות אישית

    שוטרים היכו נער עד שהוציאו ממנו הודאה על פשע שלא ביצע

    שוטרי מג"ב תועדו חונקים נער בן 15, ומרססים גז לעינייו ממרחק אפסי, בניגוד להוראות

    תלונות על הטרדות מיניות של ניצב במשטרה

    שוטר תקף, שדד והפשיט פועלי בניין

    (בתוך כל הג'אנק של הכתבה מסתתרת גם עדות אישית, שלפיה) שוטרים היכו אזרח בכניסה למועדון

    שוטר הציץ לשוטרות

    בעוד שהשוטרים הנוקמים הולכים לכלא, הדו"ח על כסתו"ח הפרשה לא פורסם
    למרות שהוועדה מונתה כבר לפני שנה, עד כה טרם פורסמו מסקנותיה והמלצותיה. גורמים שונים במטה הארצי ייחסו זאת בין היתר, לעובדה שהדו"ח "לא יהיה נוח" לכמה קצינים בכירים, שבין היתר רואים עצמם מועמדים לתפקיד המפכ"ל.

  44. רון הגיב:

    אף אחד לא ינקה את האורוות כי לא צריך לנקות.
    כל הסיטואציות שתוארו, היה והיו מתרחשות במדינה מערבית, היו מסתיימות אותו דבר וחמור מכך, מנקודת מבטך.
    אינני חושב שאזרחים אמריקאים יעזו להתייחס לשוטרים כמו שהפרובקטורים שבין האזרחים או העבריינים שבהם מתייחסים לשוטרים בארץ. שוטר בארה"ב יכה אותך רק בגלל סגנון הדיבור הנוהג בארץ.
    תמונות, וגם אלו בטלביזיה, מראות קטע. לא את כל הסיפור מתחילתו. לא את הקללות, לא את האיומים, לא את נסיונות הפגיעה. ברוב המוחלט של המקרים יש הצדקה לשימוש בכוח. במיעוט המקרים אין הצדקה ושוטרים עומדים לדין פלילי ומפוטרים. הענישה כנגד שוטרים מחמירה מזו של מי שאינו שוטר. אם העונשים "מצחיקים", קלים, אזי פנה בטענות לבית משפט שנוהג ביד קלה כלפי מי שנוקטים באלימות כלפי אזרחים, אזרחים כשוטרים.
    באשר למקרה האחרון. שוטרים אשמים כאשר הם לא נחושים ודבקניים בביצוע תפקידם שאז הבעלים רוצחים את נשותיהם (בזיכרון הקולקטיבי של שוטרים רשומים מקרים שבעלים עזבו את המקום עם הגעת השוטרים וחזרו עם עזיבתם ורצחו את נשותיהם). השוטרים גם אשמים שהם מבצעים את תפקידם.
    אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו. תתגייס למשוטרה, תתנסה ואז תבקר.

  45. Eyal הגיב:

    השבתי כבר על שתי הטענות האלו: כאן – על הטענה שצריך להתגייס למשטרה כדי לבקר אותה; וכאן – על הטענה ששוטרים הם בכלל בסדר. אין כל הצדקה או היגיון לכך ששוטרים מטרידים נשים, מכים עוברי אורח, או שודדים ארנקים. להפך, בעצמי ראיתי הרבה פעמים את היטפלותם לאנשים תמימים. כשתיקלע לסיטואציה מול השוטרים האלימים ולא יהיה מי שיבוא לעזרתך, תיזכר בפוסט הזה. בכלל, אני מציע לך להתחיל לשאול את חבריך שבאו במגע עם שוטרים, מה היו חוויותיהם. אלא אם אתה שוטר…

  46. מפחדת משוטרים הגיב:

    לפעמים אני אומרת לעצמי מזל שאני בת. ולמרות שאני בת אני עדין מפחדת מהשוטרים ומההתנהגות המאצ'ו אגרסיבית שלהם. כי הם עורבים בכל מקום.
    ואני גם לא מבינה למה הם צריכים להתנהג כאילו הם מעלינו. כולנו אנשים בסופו של דבר. ומה שקורה האדם בארץ יודע מראש שהוא צריך מההתחלה להתגונן מפני
    הלובש מדים המפחיד הזה. שחושב שמותר לו להרים קול על האזרח הפשוט וזה כבר יוצר אנטגוניזם וזה יוצר מתח רב. השוטר מימלה בא כאילו הוא שווה יותר.
    אני יודעת שיש חוק ששוטר חייב לבדוק אם האזרח קיבל פעם תלונה ואם הוא לא קיבל אז הוא אמור להזהיר אותו פעם ראשונה ובפעם השנייה כבר אפשר לכנוס אותו.
    אבל משום מה זה לא קורה פה. וישר כונסים ומאיימים. ולצערי לי זה קרה במעבר
    חציה שהוא איים עלי שאם לא אתן את פרטיי הוא יקח אותי למעצר. למה צריך להגיע לקולניות כזאת. למההההההההההההההה???????????
    למה אי אפשר להסביר פה את הדברים לא באלימות? אלימות גוררת אלימות.
    ולכל אלה שהשוטרים היכו אותם אני בצד שלכם. אני לא יודעת איך אפשר להתגבר על ההשפלה כזאת מכוערת ומגעילה.
    המשטרה מבחנתי היא גוף מאיים שנועד להפחיד את האזרח ולא לכוון אותו לחיים טובים יותר וחבל!!!!!

  47. Eyal הגיב:

    כתבות נוספות 3:
    חצי מהתלונות נגד שוטרים לא נבדקות, רובן הגדול נסגרות
    83% מהתלונות נגד שוטרים לא הביאו אפילו להעמדה לדין; 50% מהתלונות בכלל נגנזות; השנה פוטרו רק 13 שוטרים בגלל אלימות, כאילו הרוב בסדר גמור, ומתאימים להיות שוטרים.

    בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת: המשטרה ממשיכה להכחיש שמדובר בתופעה
    "על פי נתונים שהוצגו בדיון, בשנת 2009 סגרה המחלקה לחקירות שוטרים 1,360 תלונות על אלימות שוטרים מבלי לחקור אותן, בגין "חוסר ענין לציבור". 1,505 תיקי חקירה נוספים נחקרו על ידי מח"ש, 34% מהם נסגרו מחוסר אשמה ו-39% מחוסר ראיות.

    במהלך הדיון התברר כי משרד המשפטים לא ערך מעולם ביקורת פנימית על התנהלותה של המחלקה לחקירות שוטרים. משרד מבקר המדינה ערך ביקורת במח"ש לפני כחמש שנים, והוא צפוי לקיים בדיקה נוספת במהלך שנת העבודה הבאה."

    קצין בדרגת ניצב חשוד בהטרדה מינית
    עדכון: ניצב במשטרה מודה שבגד באישתו עם מישהי מהעבודה, ומצפה שנאמין לו שזה לא אונס?

    השוטר מפוצץ במכות את החוגגים
    לראשונה: מח"ש משנה את התגובה, ובמקום לומר שהם מגבים אותו, אומרת שהתלונה תיבדק. נחיה ונראה…

    כתבה במעריב על האלימות של שוטרי ההגירה

    שוטרים היכו ילד בן שבע עד אובדן הכרה

    ניידות חונות בניגוד לחוק

    משטרת התנועה מפלה לרעה

  48. פינגבאק: השתלטות / אייל קליין | מחשבה אורחת

  49. Eyal הגיב:

    וידאו: השוואה בין שתי חסימות כבישים בחודש האחרון
    חסימת כביש ראשי בשעת שיא ע"י פעילי ימין – מול – ניסיון לחסום כבישון צדדי ע"י פעילי שמאל, בשעה מתה בסוף השבוע
    http://edo.medicks.net/page1/files/b7a6f9ce87adeed7366ed4a9bd0c6cf1-27.html

  50. Dena Bugel-Shunra הגיב:

    נדמה לי שיש הסבר לכל מה שכתבת: המשטרה מסריחה מהראש.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3988953,00.html

    הכתבה מתארת מצב שבו אחד מבכירי המשטרה מפעיל מישהי שתסרסר עבורו נשים ואף תסמם אותן, כדי להקל על אינוסן.
    אם בארזים נפלה שלהבת, אזובי הקיר יעלוזו, פחות או יותר.

    או במלים אחרות, אם הסיפור המתואר הוא אמת, הבעיה חמורה אפילו יותר מכל מה שאמרת עד כה.

  51. Eyal הגיב:

    מחקר שנערך לבקשת המשרד לביטחון הפנים: ירידה מתמדת בנכונות לפנות למשטרה
    שימו לב שאלו נתונים שהמשרד מנסה להבליט, ורבים אחרים חסויים בפנינו.

  52. פינגבאק: מלא כתובות על הקיר « אמת מארץ ישראל

  53. פינגבאק: הייתכנו פשיסטים בלי פשיזם? | העוקץ

  54. פינגבאק: פשיזם תרבותי « אמת מארץ ישראל

  55. פינגבאק: פיתוי ופתיים, אונס ואנוסים | לה-פמיניסט

  56. אנונימי הגיב:

    מעניין אם ניתן לשלוח את המאמר הזה לעיונו של המפכ"ל החדש ניצב יוחנן דנינו כהודעה שהציבור אינו מעוניין בשיפור "תדמית המשטרה" אלא בשיפור המשטרה עצמה והוקאת השחיטות ממנה

  57. Eyal הגיב:

    מי ינקה את האורוות? לא דנינו…
    http://ovadskoop.blogspot.com/2010/11/news1_28.html

  58. Eyal הגיב:

    לשכת עורכי-הדין על תנאי הכליאה וענישה בכלא:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1206167.html

  59. Eyal הגיב:

    ביהמ"ש מתיר לפרסם סרט המגלה שהמשטרה תפרה תיק למי שהורשעו ברצח שופט:
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/193/836.html?hp=54&loc=4&tmp=7497

  60. Eyal הגיב:

    משרד התחבורה מציג: מעצר לנהגים עבריינים
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4008716,00.html

  61. Eyal הגיב:

    אריה אלדד ומוסי רז: המשטרה יצאה משליטה ואין לאזרח כתובת.

  62. פינגבאק: נבואה ירושלמית « Drifteragain

  63. מעצרים הגיב:

    וואו – כתבה חזקה מאוד!!!
    הניצול לרעה של סמכות השוטרים והכח שבידיים שלהם משחת ולכן זקוק לפיקוח מאוד קפדני כדי למנוע מצבים שכאלו.

  64. Eyal הגיב:

    כדאי לקרוא: יש שוטרים בירושלים.

    בינתיים התקבלה תגובת מח"ש על קטע הוידאו. בתקציר: זאת לא המדיניות של המשטרה, ואין מדובר בתופעה. במקרים חריגים השוטרים אמורים להיות מטופלים משמעתית. בתגובה לא נאמר דבר על בדיקת השוטרים המופיעים בוידאו.

  65. ולטרן הגיב:

    הוצאות הממשלה על משטרת התנועה ובית הדין לתעבורה מה תועלתן?

    משטרת התנועה מחלקת לארבע רמות חומרה את עברות התנועה/תאונות דרכים:
    א'. הקלה ביותר כולל דוחות. ב'.ג'. הרמות האמצעיות כוללות פגיעות גוף גם קשות והרס כלי רכב. ד'. החמורה ביותר מות או פגיעות מסכנות חיים. משטרת התנועה מטפלת אך ורק בשתי רמות ד. ממנה אינה יכולה להתעלם. ורמה א'. אין היא מתיחסת לרמות האמצעיות. המגישים תלונה על תאונה ברמות ב' וג' אפילו נפגעו קשה בגופם, אפילו נהרס רכבם לחלוטין, אומרים להם קחו פרטים מהנהג. אם הנהג סרב לתת פרטים וגם אם לפי הרישום קשה למצא כי אין מספר טלפון אומרים להם גשו לחברת הביטוח, ואינם זוכים להתיחסות נוספת. גם אי מסירת הפרטים על ידי הנהג אינה מעניינת אותם, להוציא תקופות שבהן המשטרה יוצאת ב"מבצע" בנושא. משטרת התנועה עובדת בשיטת המבצעים, מה שלא זוכה להתיחסות בדרך כלל נהיה חמור בעת מבצע. מעניין להשוות זאת לעבודתה של משטרת הפלילים. האם משטרת הפלילים עורכת מדי פעם מבצע בנושא תקיפה או שוד?
    משטרת התנועה מטפלת באופן פעיל ביותר ברמה א', זו הפחות חמורה. דוחות על עברות גם דוחות שוא בין בהזדמנות ובין במבעים. כאן המשטרה אוהבת להראות את כוחה. ברמה זו אי מסירת פרטים הינה בכל מקרה חמורה גם אם לא היה נזק ואפילו אם גם לא היתה תאונה אלא כל הסימנים מעידים שבוימה תאונה. מקרים אלו נעשים יותר ויותר נפוצים על במיוחד על ידי קטנועים ורוכבי אופניים. כאן המשטרה תופרת תיקים בשיטות שהיא מלמדת את חוקריה. ברמה הפחות חמורה במקרים שלפחות נראים כפחות מסובכים המשטרה פעילה ביותר להראות כמויות – זה ההישג שלה וזה הכי קל. ברמה זו המשטרה משוחררת מביקורת הפרקליטות. למשטרת התנועה מערך תביעות משלה. התביעה המשטרתית עושה הכל כדי שתהיה תביעה, גם בחיר של חוסר תאמה אפילו לכתב ה"חוקר" שכל כל טרח להביא להרשעה ולפעמים לא מספיק הצליח. כך שרושמי התביעה לעיתים גם משפצים את התביעה במחיר של חוסר תימוכין במה שנרשם כעדות כדי להתאימה לחומר מרשיע. בדרך זו רוב המגיעים לבית הדין לתעבורה הינם נהגים נורמטיביים ואילו רוב הנהגים הפראים והמסוכנים אינם מגיעים לבית הדין.
    בכך לא נגמרת ההתחכמות. לתביעה המשטרתית היתר מיוחד לבחור את השופט הרצוי לה עבור כל מקרה. כך שאם אין ממש אשם ניתן לבחור בשופט/ת האוהדת ביותר למשטרה. התובעים בדיון המשפטי גם הם ממערך התביעות של המשטרה אלו שוטרים לבושים אזרחית. תפקידם לעשות הכל למען הרשעה שזה אומר: אם המתלונן מתגלה כבלתי אמין ביותר, כפרחח כבריון ועדותו מלאת סתירות יתעלמו מכך, אם תהינה סתירות מהותיות בין עדותו בדיון לתלונתו במשטרה גם כאן יתעלמו מכך, אם בא כוח הנאשם מבקש למסור לבית המשפט את תלונתו במשטרה – שאותה בית המשפט אינו מקבל מלכתחילה, תהיה התנגדות מצד התביעה בטענה שאין סתירות. אם אין סתירות מדוע ההתנגדות? הפירוש האמיתי ל"אין סתירות" הוא יש סתירות אך עדיף להסתירם לבל יודע. בעת עדות הנאשם ההתנהגות כלפיו היא בריונית הפרעה לעדות, התפרצות לתוך העדות בשאלות על מה שטרם הגיע אילו בשם חקירה נגדית. ליצור רושם בכתובים כאילו יש סתירות שוב לא לתת להסביר ולבקש להפסיק עדות.

    והשופטים? השופטים הם מטעם המשטרה בדרך כלל תובעים משטרתיים לשעבר. אלו אולפו במשטרה ובהגיעם לכס השיפוט הם כמו התביעה משמשים זרוע של המשטרה. בתירוץ של לחץ ו"בזבוז זמן יקר לוחצים בכל הברוטליות להודות . בכך המשטרה מעודדת מאוד ומגדילה את התביעות. השופטים שוב בטוענה של עומס, לוחצים להודות וחוזר חלילה. על פי ההגיון כמות התביעות צריכה דוקא לגרום לכך ששופטים לא ימהרו להשביע את רצון המשטרה ולא ימהרו להרשיע. בידם הסמכות אף להעניש שוטרים שהביעו בדך פלילית לתביעה. זה ודאי היה מרתיע את המשטרה. אלא שלא כך. עצם קיומו של בית דין נפרד לתעבורה – שהוקם במקורו זמנית בגלל שביתה ממושכת של בתי המשפט מזין את מערך התביעות של המשטרה. מכאן שקרוב לודאי שהתלונות מצד בתי המשפט הן מהשפה אל החוץ. אילו התביעות היו על מה שבאמת צריך יתכן וניתן היה לבטל את קיומו הנפרד של בית התדין לתעבורה ומכאן לבטל את משרות שופטי התעבורה.
    שופטי התעבורה מרשיעים בכמעט מאה אחוז מהמיקרים. כדי להבטיח זאת גם כאשר הנאשם זכאי, הם לא נותנים ביטוי בפרוטוקול להרבה מהמתרחש מסתירים את עובדת הפסקת העדות משמיטים את כל ההוכחות לחפות מהפרוטוקול ובעיקר משנים בפרוטוקול כל מה שלא מתאים להרשעה. גם המשטרה לחלוטין אינה מעוניינת בביטול בית דין שהוא למעשה סניף שלה לכן מצדה רצוי להרבות כמותית בתביעות להמשך קיומו.

    הימצאות התביעה המשטרתית במערך החקירות עוררה חשש בדבר יכולתה לקבל החלטות עצמאיות

    פורומים שלטוניים החלו לדון בסוגיית מעמדה של התביעה המשטרתית – בהיבט הנוגע לעצמאותה של התביעה המשטרתית במסגרת המשטרה. במובחן מן התובעים בפרקליטות הנהנים מעצמאות אירגונית התובעים המשטרתיים כפופים לקציני החקירות במרחבים ובמחוזות ולפיקוד הטריטוריאלי של המשטרה. הימצאות התביעה המשטרתית במערך החקירות המשטרתי עוררה חשש בדבר יכולתה לקבל החלטות באפן עצמאי. לפי תפישת המשטרה, תפקיד התביעה המשטרתית הוא לבצע את מדיניות המשטרה ולסייע בהשגת יעדיה. במצב זה אין זהות אינטרסים בין הגוף החוקר לגוף התובע. במסגרת שיטת הניהול לפי יעדים לכל אחד מתחומי הפעילות במשטרה. נקבעים לתביעה המשטרתית יעדים כמותיים. יעדים אלו נקבעים בהתאם לאינטרסים המשטרתיים בתיאום עם קציני אגף החקירות, במרחבים ובמחוזות ובאישורם, והם אינם תואמים בהכרח את תפקיד התובע – להעמיד לדין רק בהימצאות ראיות מספיקות וכשקיים אינטרס ציבורי.
    כלומר המשטרה מחליטה מלכתחילה על מכסות לכל מני עברות שיש להביא לתביעה!!! כפי שכולם יודעים בנוגע לדוחות ששוטרים מקבלים מכסות אותם הם צריכים למלא. משל היתה המשטרה קובעת יעדים לכמות תביעות על רצח שוד תקיפה בכל מחוז ולפי כך פועלת. מאוד יתכן שנגיע למצב זה אם לא יושם קץ למשטרת תנועה זו במתכונתה הנוכחית.
    בדיקת המבקר העלתה כי הטיפול בתביעה המשטרתית בכל הנוגע להליך העמדה לדין ולהסדרי טיעון טוב פחות מזה שבפרקליטות, כי משך הטיפול בתיקי התביעה המשטרתית ארוך מזה שבפרקליטות וכי עלות העסקת תובע משטרתי גבוהה מעלות העסקת פרקליט. ביקורתו והמלצתו של מבקר המדינה, החלו להניע תהליכים במשרדי הממשלה השונים. בעקבות דברי המבקר, חזרו והתקבלו במהלך השנים 2000 ו2001 במסגרות ממשלתיות שונות , החלטות בהן צוין כי המצב הקיים אינו תקין ואינו ראוי. מאז עברו כבר עשר שנים! האם על הציבור להמשיך לממן זאת בעזרת הגזירות הכלכליות וצמצומים בשירותים חיוניים?

  66. סירופ הגיב:

    המשטרה הפכה לאירגון הפשע הגדול במדינה כך גם הפרקליטות ובמיוחד בית המשפט – כל המערכת המשפטית וביחד הם כנופית החוק המצחינה.

  67. Eyal הגיב:

    ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, חתם על מסמך משטרתי הממליץ לסגור מחוסר אשמה, תיק תאונת דרכים שהוא עצמו היה מעורב בה: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1229614.html

  68. Eyal הגיב:

    בן 15 נהרג מירי של אזרח; המשטרה סגרה את התיק:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1230012.html

  69. Eyal הגיב:

    השוטר הטוב והשוטר הטוב

    שוטר עוצר באלימות צעיר, למזלנו הוא אמריקני, אחרת לא היינו שומעים על זה: וידאו, תראו בעצמכם!

  70. Eyal הגיב:

    וידאו: מה עשו השוטרים למי שהזעיק אותם בטעות:

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=809818&sid=126

  71. פינגבאק: זו לא החזירות, זה השטחים / אייל קליין | מחשבה אורחת

  72. פינגבאק: זמן אמת « אמת מארץ ישראל

  73. Eyal הגיב:

    האמת היא מהם והלאה. הקלטה מעדות שקר של שוטרים בבית המשפט, מול ראיות מצולמות…

  74. Eyal הגיב:

    קצין משטרה ותיק התמנה לשופט, למרות שמתברר שיש נגדו חשדות בביצוע עבירות מין, נחשד בהעלמת מידע מבימ"ש ב-15 תיקים(!), העתיק בבחינות לקורס קצינים וחבריו התלוננו עליו, יש לו נזיפה בתיק האישי, חתם על עסקאות טיעון חריגות וכו'.

    הועדה למינוי שופטים מודה בעובדות, המשטרה מתברר שיקרה לעיתונאים על עברו, ואח"כ מנסה להוציאו בזול.

  75. Eyal הגיב:

    "תקרית אלימה עם שוטר באילת הסתיימה בפציעתו של תושב העיר מאיר עמר. האזרח טוען כי הותקף שלא בצדק בידי קצין חקירות מהמשטרה המקומית, ש"הפיל אותי, התנפל עליי בבעיטות ואגרופים והיכה אותי לעיני חברתי והעוברים ושבים". http://www.mako.co.il/news-law/crime/Article-c0200a8fb7b8431017.htm

  76. Eyal הגיב:

    דו"ח חמור: שוטרים סוגרים תיקים בניגוד לחוק
    סגירת תיקים שלא כדין, ויתור על איתור חשודים ועבירות על החוק עולים מדו"ח מבקר המשרד לביטחון פנים.

  77. Eyal הגיב:

    שוטרים היכו. המתלוננים הציגו תיעוד – אך השוטרים לא נחקרו. צפו
    במהלך מעצר השוטרים רדפו אחרי חשוד לתוך מוסך ושם חבטו בו. מצלמת אבטחה תיעדה את האירוע, הסרט הוכנס לחומר החקירה – אך במשך חודשים ארוכים לא נפתחה חקירה במח"ש.

  78. Eyal הגיב:

    רכז מודיעין חשוד בניסיון להפליל חף מפשע

    "סיפרתי על תקיפה מינית והשוטרים פיצחו גרעינים"
    בזו אחר זו נחשפו לאחרונה בוועדת החינוך בכנסת, עדויות קשות על תקיפות והטרדות מיניות שמהן סבלו סטודנטיות בקמפוס הר הצופים. באגודת הסטודנטים טענו כי אין נוכחות משטרתית. המשטרה בשלהם: אין בעיה

    המפכ"ל: תקלה [נקודתית] בתפקוד המשטרה בחקירת אוהדי בית"ר

    תקיפת מפגין לא חמוש, כשהוא כבר עצור, כשלושה שוטרים מחזיקים אותו, בגז פלפל מטווח אפס בניגוד לפקודות, בלי כל צורך, ועם חיוך ענק על הפרצוף:

  79. Eyal הגיב:

    "כוח משטרה (יס"מ מרכז), שפעל ברמלה, עצר שני חשודים. במהלך המעצר הוכו העצורים קשות, ונגרמו להם חבלות, שברים ודימום תת-עורי וחיצוני. לאחר האירוע, חששו ארבעת השוטרים המכים כי שוטר חמישי, שי קורן, שלפי פסק-הדין ידוע בהגינותו, ידווח נכונה על האירוע והם יתקשו לתת הסבר לכוח המופרז שהפעילו. לפיכך החליטו הארבעה לטפול עליו האשמת שווא, שלפיהם כביכול הוא זה שהיכה את העצורים, תוך שהוא בועט בפניהם בעת ששכבו על הקרקע, כשידיהם אזוקות מאחורי הגב."

    ארבעת השוטרים "טפלו אשמת שווא על חברם, שכביכול היכה עצורים" – לא הוגשו כתבי אישום נגד הארבעה.

  80. Eyal הגיב:

    שוטרים נתפסים שוב ושוב בשקרים בביהמ"ש: ממעצרי שווא, דרך עדויות שקר, ועד הפללות של אנשים תמימים

    בניגוד לנהלים: שוטרים מסננים פניות ממוקד 100


    אשדוד: "השוטר הביא לי ברכיה לפנים כשהייתי אזוק"

    לפני ארבע שנים הגיש למח"ש תלונה, אך לאחר שהתיק נסגר מחוסר ראיות, גילו הוא וחבריו כי כעת דווקא הם יעמדו למשפט

    תיק החקירה של שוטר שירה למוות מטווח קצר בחשוד בפיגוע דריסה שכבר נפצע – נסגר מחוסר ראיות. חשיפתו מגלה שורת סתירות והתבטאויות גזעניות.

    שוטר הודה והורשע בהריגת חשוד אזוק
    שוטרים היכו, בעטו, חישמלו הטרידו-מינית חשודים אזוקים
    שוטרים חשמלו עצורים כבולים

    קצין בכיר במשטרה (תנ"צ) צולם בועט במפגינים עם שוטרים אחרים, ואלימות רבה נוספת

    משטרת ישראל ניצבה ב-2011 במקום השני במספר התלונות שהגיש נגדה הציבור.

    אדם נרצח כי המשטרה סירבה לטפל בפניה במוקד 100; המשטרה הכחישה; שקריה נחשפו והיא נאלצה להודות

    קציני משטרה מצביעים על כשל בסדרי כוחות, אבל מתלוננים על "יפי נפש" (כלומר, על האזרחים) במקום להקשיב להם ולהשתפר

    חוויות של עיתונאי בתפקיד ומפגשיו הרבים עם שוטרים

    במקום לאשר הפגנות- המשטרה מאיימת על המפגינים (הוראות ביהמ"ש הן שעל המשטרה לאשר כל הפגנה, אלא אם יש נסיבות קיצוניות ביותר).

    קצין משטרה נגח בראשו של מפגין כי העז לשאול איפה להתלונן

    נערה טוענת: שוטר יס"מ, גיא תורג'מן, הכניס לי אגרוף לבטן ללא כל סיבה, ועמד שם לצחוק עליי

    המשטרה מגבילה את חופש ההפגנה בניגוד לחוק

    במקום להיאבק בפשיעה: המשטרה מונעת הפגנות/מחאות/פעולות שאפילו בכלל לא התחילו (שלא לדבר על כך שהן חוקיות)

    שוטרים פירקו לו את הצורה מול בנו; אחר כך גם הבינו שטעו בזיהוי

    איתי אנגל: שוטרים פוצצו את אח שלך במכות

    כמו בשטאזי, שוטרים מרגלים אחרי אזרחים שהעיזו להפגין, באמצעות ציוד ריגול מתקדם. במקרה הזה עוקבים אחרי נערה צעירה שלא ביצעה שום עבירה.

  81. פינגבאק: ועדה קרואה | אמת מארץ ישראל

  82. פינגבאק: מי ינקה את האורוות (2) || מעקב | אמת מארץ ישראל

  83. Eyal הגיב:

    עשו לינץ' בערבים: המשטרה איבדה את הרישומים
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4311064,00.html

  84. וינברג דוד דוראל הגיב:

    שלום רב!
    אני מספר מקרה שמתרחש עכשיו.פושעים רומסים רכוש וזכויות אזרח בחסות החוק .
    שלחתי מכתב זה עם תמונות לרה"מ לשרים ולחברי כנסת אבל אף אחד לא יוצר קשר וזה חבל וקשה לי מאוד בתור אזרח.המקרה נוגע בחלק של החיים בהרחבות באזור הצפון ובמיוחד בקיבוץ אדמית.
    איבדנו את הצפון פיזית ..תכלס!
    ראה תמונות מצ"ב!
    ראשית ,אני לא אשתמש במילים :שחיתות,בצע כסף,שקרים,עבריינות,פשע,חבלנים,כנופיה,אלימות,איומים,חיפוי הדדי..
    שמי דוראל וינברג ואני גר בהרחבה של קיבוץ אדמית.התמונות הן מביתה של נילי קריספין בת זוגי שבנתה גם היא 800 מטר מגדר הגבול-מהחיזבאללה.
    שנינו עובדים בתעשיות הביטחוניות- נילי בפלסן-סאסא.
    לנילי 2 ילדים משרתים בסדיר ביחידות קרביות!
    מועצת מטה אשר הכריזה על ביתה של נילי "מבנה מסוכן" ובית המשפט אמור בכל רגע לפסוק להרוס את ביתה של נילי בעוד שמה שמסכן את הבית הוא מבנה -קיר כובד עורפי שנבנה ע"י אדמית אחזקות-חברת התשתיות.
    יהרסו לנילי את הבית כמו שעושים למחבלים!הייתכן???כן ועוד איך!!!מועצת מטה אשר עושה ככל יכולתה לממש את ההריסה !המועצה מחפה על מי שגרם לבית להיות מסוכן ונותנת לו גיבוי ותמיכה.זאת כדי "שיראו ויראו" כל התושבים בהרחבה באדמית ובישובים אחרים במטה אשר שלא יעזו לפתוח את הפה ולהתלונן על עוול שנעשה להם-תוך כדי כך שאלו שגרמו לסיכון ובראשם האיש "הכול יכול "באדמית אחזקות -סיכנו את חייה של נילי ושלי.
    אז מה קרה ?
    בעידוד המועצה מטה אשר הוקמה החברה "אדמית אחזקות" שבעלי מניותיה הם חברי הקיבוץ במטרה לבצע את התשתיות בהרחבה לטובת מתיישבים חדשים.כל תושב חדש בשלב חתימת חוזה נדרש לשלם 220000 ₪ לביצוע תשתיות למגרש ל"אדמית אחזקות" .כאשר לסכום זה מתווסף כסף נוסף ולאותה מטרה (חלקית) –תשתיות ,ממשרד השיכון .
    במהלך 2014 נילי סיימה לבנות ביתה לפי כל ההיתרים והאישורים כנדרש!
    לפני כשנה ביום 5.6.2015 בבוקר יום שישי החריד טרקטור שרשרת ענקי עם שן חופרת את הבית!!הטרקטור היה בעיצומה של חפירת מערה מתחת לביתה של נילי-בעודנו נמצאים בבית ללא כל הודעה/התראה/היתר/מפקח/אישורי בטיחות….פשוט ככה כי לאיש "הכול יכול "באדמית אחזקות התחשק לו –הוא לא צריך לקבל אישור מאף אחד הוא יכול להרשות לעצמו לבצע כעולה על רוחו ולא איכפת לו שהוא הורס נכס של נילי ומסכן חייה וחיי!!למה?כי הוא נהנה מחסינות של כל הגורמים האפשריים!
    מנקודה זו עד היום וכנראה לעוד זמן רב אנו בסרט רע מאוד נפשית,בריאותית וכספית!
    החפירה הייתה מתחת לקיר הצידי ובמגע עם הקיר העורפי-קיר הכובד.
    בצר לנו הבאנו בודק מומחה ליתן חוות דעת-ד"ר אברהם בן עזרא כדי לדעת מה לעשות טכנית ובהתאם מה אפשר לתבוע לתקן.
    לתדהמתנו!!!!!!בחוות הדעת נכתב כי דווקא קיר הכובד-הניצב לחפירה הוא המסכן את הבית ובכל רגע כי נבנה בצורה לא תקנית בניגוד לכל תכנון הנדסי ובניגוד להיתר המאושר.
    הסתכלות על החתך בקיר נראה הזלזול והרשלנות בבניה שמתורגם על ידי כזלזול בחיי אדם בכספו ורכושו!!
    קיר זה נבנה באחריות "אדמית אחזקות" בהוראה ופיקוח של האיש "הכול יכול "באדמית אחזקות!
    סיכום חוות הדעת שהתקבלה ע"י מועצת מטה אשר ובית המשפט:
    • קיר הכובד מסכן את הבית וסביבתו.
    • החפירה מסכנת את הקיר הצידי.
    בתכלס הבית עצמו לא מסוכן-ואפילו יפה מאוד.

    בית המשפט קבע:
    תוך ימים ספורים נילי נדרשת להגיש לבית המשפט תוכנית איך היא מתקנת את הקיר העורפי והחפירה והקיר הצידי אחרת יורה להרוס את הבית.בית המשפט קבע גם לו"ז קצר לביצוע.
    עלות התיקונים לפי חוות הדעת של ד"ר אברהם בן עזרא ומומחים אחרים 500000-700000 ₪ -לא התבלבלנו!!זה הסכום.נילי ואני לא מסוגלים לגייס סכום זה .הודעה על כך הועברה לבית המשפט.כך שהמסקנה המתבקשת היא שהשופט יורה על הריסה!!!!!!!!!!!
    את בית המשפט,ציטוט:"לא מעניין מי גרם וכמה זה עולה"!אנו ממתינים בכל רגע להחלטת השופט להריסה ומצ"ב תמונה של התחלת הפינוי של תכולה של ביתה של נילי.
    פלסן סאסא העמיד מכולה לטובת נילי שתפנה את השאר לאחסון.
    מי שגרם לכל זה -"אדמית אחזקות" בהוראה ופיקוח של האיש "הכול יכול "באדמית אחזקות
    מדברי ראש המועצה יורם ישראלי עולה שהוא יודע מי אחראי ואשם-אז למה הוא לא פועל כנדרש!!!למה הוא לא מסיים את הסבל של נילי.
    השופט בבית המשפט המנהלי-מחוזי אמר בנוסף לנ"ל :"נילי,יש לך קייס חזק לתביעה האזרחית (בבית המשפט השלום)" אז למה השופט לא אזר אומץ גם הוא לסגור את הסאגה והסבל של נילי ושלי!!למה?למה?
    יש בהרחבה באדמית מספר בתים נוסף במצב סיכון.כדי למנוע תסיסה המועצה לא מפרסמת!!!
    מי מאבד את כל רכושו ואולי חייו- נילי.עלות הבית עד 1.5 מליון ₪
    הבית ממושכן בבנק.עם ההריסה תעוקל משכורתה של נילי!
    למישהו איכפת?
    שלחתי מכתב זה לשרים לרה"מ ולחברי כנסת-אין שום תגובה!!
    אז הינה !ככה מאבדים את הצפון! נילי ואנוכי נעזוב את אדמית ברגע הראשון שנוכל.
    בבקשה אשמח לדבר וגם לבוא לפגישה עם משהו ….כלשהו….

  85. פינגבאק: כתב אישום מנומק נגד משטרת ישראל - Hyehudi.org

  86. פינגבאק: ריצ'רד סילברסטיין חשף את זהות השוטר שירה בסלומון טקה: הפוסט החסום מישראל – בעברית | אמת מארץ ישראל

  87. פינגבאק: ריצ'רד סילברסטיין חשף את זהות השוטר שירה בסלומון טקה: הפוסט החסום מישראל – בעברית | אמת מארץ ישראל

כתיבת תגובה