מילון כיס שימושי: חד צדדיותה של החד-צדדיות

כמו הזגוגיות החד-כיווניות המותקנות במסופי הגבול, כך מעצבת החד-צדדיות את יחסי הכיבוש. החד-צדדיות מאפשרת לשולט לשלוט בנשלט, כאילו היא אומרת לו: "אין לך סיכוי. כולך נראה לפני, אני רואה את כולך, ואיני נראה. אני מחלק לך הוראות, אתה יכול רק לציית. אין לך לאן לברוח". בזכות החד-צדדיות אנחנו תמיד רק מרתיעים, מפרזים, מאשרים, מתגוננים. אף פעם לא להפך. במילים אחרות, החד-כיווניות היא ליבת השליטה, הוויית הכיבוש, והיא שקופה ומַבְנה את המצב והיחסים. לכן היא גם לעולם ברקע של כל מו"מ שמתקיים במהלך הכיבוש על האפשרות והתנאים לסיומו. כלום אם הנכבש מסרב או מקשיח עמדות, הוא תמיד מפסיד מעצם המשך הכיבוש. לעומת זאת, אם הכובשים מסרבים ומקשיחים עמדות… אהה… טוב, גם אז הכיבוש נמשך, ולמעשה הכובשים אפילו זוכים בעוד קרקע, משאבים, נשק וזמן להמשיך בנישול.

כדי לעזור לקוראים בהסתגלות לחד צדדיותה של החד צדדיות, במיוחד בימים אלו של אמירת האמת, מוגש שירות זה: 


מפתח קצר להגדרות שכיחות

 ולסיום הבהרה: הפלסטינים הם אלו שכובשים את ישראל. הם הורסים את בתינו, מגרשים אנשים, מקימים מחסומים, גוזלים את המים והקרקע, ומונעים מאיתנו קיום סביר, שירותי בריאות, מזון, תנועה ועצמאות – הכול באופן חד צדדי.

נו, ולמרות הכול אנחנו עדיין עושים "ויתורים"…

פוסט זה פורסם בקטגוריה +כול הנושאים, דה לגיטימציה ושינוי השיח, ישראל והעולם הגדול, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על מילון כיס שימושי: חד צדדיותה של החד-צדדיות

  1. דברי הבל ושקרים בפיך. אם אתה לא יודע לשים את הגבול בין הסתה חריפה, כמו של אבו מאזן השקרן ופמלייתו האנטי-ישראלית, אנטישמית ואוטו-אנטישמית (כמוך למשל…) לבין שמירה/עמידה על אינטרסים מצבך רע. כדאי שתיבדק.

  2. דוד הגיב:

    לישראלי השפוי: לא התיחסת לדברי הפוסט ורק כינית אותם שקרים.

    אתם אכן שומרים/עומדים על אינטרסים – אינטרסים של מדינת אפרטהייד.

  3. רון הגיב:

    למכנה עצמו ישראלי שפוי:

    "שפוי", לפי הגדרת יתר ה"שפויים" – מעניין שמחוץ לבית המשוגעים, ההגדרה היא הפוכה; מבחוץ, כנראה, זה לא כל כך שפוי, להפך…

    אבל הם הרי כולם אנטישמים, או אוטו אנטישמים…

  4. עדיין שפוי... הגיב:

    נמאס לי כבר להתווכח עם אנשים כמותכם, פעילי שמאל קיצוני חסרי דעת. ה"פלסטינים" דורשים את 1967, ואחר כך רק לדון בשלום, ברוב חוצפתם. ב-1947 הייתה להם ההזדמנות, שהם היו כביכול בעמדתה של ישראל כיום (עתידם היה יותר בהיר משל המדינה היהודית חסרת הכל באותה התקופה…), הם תקפו, מה גורם לכם לחשוב שלא יפעלו כדי לתקוף שוב? כי אבו-מאזן אמר? אבו מאזן רוצה היום את גבולות 1967 JUDENREIN, תוכלו להכחיש? לא נראה לי… אבל ארגונו עדיין לא שינה את הסמל שלו, ואת אמנתו מאז הקמתו (כמה שנים לפני הכיבוש הציוני "המתועב"…), למרות שמאז הספיק להפוך להיות הפרטנר לשלום שלי (איזה כיף לי).

    יש לכם קונפליקט בלתי מוסבר, אתם דורשים חירות לפלסטינאים, אבל אתם מסכימים לחירות בנוסח חמאס? זה לא שחירות בנוסח אבו-מאזן זה להיט מטורף… הרי לערבים ולמוסלמים יש סימפטום מיוחד, כשמוסלמי הורג מוסלמי – זה "עניינים פנימיים". רק כשלא-מוסלמי נחות הורג מוסלמי שומעים קולות זעקה. כדי לא לגלוש לנושאי דם המיליונים שנשפך בארצות האיסלאם בשנים האחרונות נתמקד באיזורינו. הרי ישראל הפסיקה את "הכיבוש הנתעב" בעזה, עזבו שקיבלה בתמורה טרור בדמות חמאס וג'יהאד איסלאמי… זה לא משנה לכם, הרי לישראל אין אינטרסים לגיטימיים… הכל באשמת הכיבוש! אפילו ההתחממות הגלובאלית שמעתי… מבחינתכם ישראל צריכה להתפוגג כמו שטוען כל מוסלמי ממוצע, מבלי שידע שלמעשה ישראל היא מודל למדינה שהוא היה רק יכול לאחל לעצמו במרבית המקרים (אני די בטוח שהקטארים לא היו מתלוננים…). לישראל יש את כל הסיבות להיות פרנואידית, שלום תמורת שטחים נכשל. ראו מצרים, זה לא משנה אם תחת דיקטטורה או תחת "דמוקרטיה", הם ימשיכו לחנך את ילדיהם, נגד היהודים והמערב. אני בטוח שגם אתם תומכים במצרים בטענתם המטופשת כנגד צה"ל, הרי זה לא חד צדדי בכלל לדרוש מישראל התנצלות כשאזרחים ישראלים נהרגים, וזה בסדר, לגיטימי ועובר על סדר היום… ישראל הרי אשמה בהכל, ישראל היא גם המדינה הגזענית היחידה בעולם, לא כך? ככה אומרים האו"ם האמין והאהוב שלכם. איך אתם, בתור שוחרי השלום הגלובאלי, ממש דגל של צדק באמצע של "אימפריאליזם ציוני" שגודלו כ-1/7000 מהיבשה הוא הבעיה החמורה ביותר של העולם…

    יש שלום ויש שקר, נטל ההוכחה מוטל על הערבים, מאז 1948. הם התנגדו לשלום, הם תקפו, הם לא קורבנות, אלא התוקפן. או שאולי גם אתם קונים את עלילות אבו-מאזן בארץ הקודש. אם לא ההתבטאויות של פתאח לאורך השנים (גם ובעיקר מאז שהוכרז כ"פרטנר שלנו לשלום") שהשלום הוא אסטרטגיה בדרך להשמדת ישראל, הם בדיוק מה שעוזר לי להאמין לשטויות שאתם משחררים פה בקצב.

  5. השפוי אנוכי? הגיב:

    שפוי יקר, כשהייתי חייל בצבא הכיבוש – כבשתי את הפלסטינים, נישלתי, התעללתי, העלבתי, הכיתי, השפלתי, גנבתי, וגם גוננתי על אנשים חסרי מצפון ומוכי משיחיות הבל שאמרו לי לחשוב שהם אחי – עזרתי להם להתנחל על ראש הפלסטינים. וגם שמרתי עליהם בזמן שהם גדעו עצי זית של פלסטינים והציתו שדות ואף רצחו פה ושם. אני וחברי שמרנו את זה לעצמנו, שלא ללכלך עליהם ולהוציא דיבת הארץ רעה. היינו נאמנים לעמנו ולמדינה ולצבא, זה העיקר!
    שפוי יקר, כמה עלצתי כשיכולתי לעכב אותם שעות על שעות במחסומים ולקלל אותם חופשי על הבר, וגם להכריח אותם לפעמים לשיר את "גולני שלי". שמע שפוי, אינך יודע איזה כיף זה להתעלל בחסרי מגן ובה בעת לפמפם לעצמך שהנך נצר לגזע עליון ושיש לך נשמה קדושה ולכן מורת לך להתעלל בפלסטינים כיון שיש להם נשמה טמאה (כך הרבי הצדיק שלי טוען). שמע שפוי – פרקתי עליהם את הכול – רוקנתי עליהם את כל הג'יפה שלי: מגיע להם!
    שפוי – ואתה יודע מה הקטע הכי מרגש – שלמרות שהשתוללתי חופשי – עדיין נהניתי לחוש שאני הקורבן של כל הסיטואציה ושנאתי אותם עוד יותר כי בגלל שהם מה שהם אני נאלץ לבצע את המשימות הללו שבאיזה מקום גם התחילו להעיק עלי. מדוע שפוי הם עוללו לי את זה, הפלסטינים?
    רק מה שפוי – אחרי כמה זמן כשהשתחררתי מצבא ההגנה על המתנחלים חושבני שנדבקתי באיזה וירוס – התחלתי להתחרט. קבלתי חום גבוה! יותר ויותר פחות הבנתי מה נהיה ממני. כיום אני כל כך מתחרט וסובל מייסורים וסיוטי אימה בלילות – כיצד יכולתי להיות כל כך מרושע ובה בעת לחוש הנאה גדולה מכל זה. אמור לי שפוי, יכול להיות שיש לי נטיות סוציופטיות, ואולי אני סאדיסט במהותי שלא יצא מהארון? אולי בסה"כ שחררתי את הנטיות הטבעיות שלי כשנקרתה לי הזדמנות, כלומר הזדמנו לי מתחת לידיים תתי-אנוש בשפע, כך שיכולתי לחלל את כבודם וגופם?
    רק מה, שפוי – איך נפטרים מהחרטה והאשמה הזו שמציקים לי ? אולי בכלל צריך לחסל אותם כך שלא יזכירו לי איזה חלאה אני כשאראה אותם?
    ואולי כוון אחר – אולי כדאי לי לאתר את הקורבנות שלי ולבקש מהם מחילה ולפצות אותם? מה אתה אומר, שפוי?
    תודה שפוי, הענקת לי קורת רוח כה רבה בהשקפתך הכול כך אנושית וצודקת, שהאמת שבה כה צלולה. כעת ברור לי מה עלי לעשות ובמה להאמין.

  6. לידידנו השפוי,
    נשמע מדבריך שממילא אתה סבור שגורלנו כאן הוא להתבצר מול מלחמה מתמדת שינהלו כנגדנו כל אותם פלסטינאים, ערבים, מוסלמים, שממילא הם יתקפו אותנו ואנחנו נאלץ להגן על עצמנו.
    אז למה לא לתת להם את 67 ולראות מה יקרה? למה לא לקבל את יוזמת השלום הערבית? במקרה הרע, שום דבר לא ישתנה – אנחנו עדיין במלחמה תמידית. במקרה הטוב – שלום, נורמליזציה, חומוס בדמשק ושנים ארוכות של פיוס, ליקוק פצעים ומחיקת השנאה והאלימות.
    אז יאללה – בוא נבדוק, מקסימום תמיד נוכל לכבוש אותם שוב…

  7. אוריש הגיב:

    הלא-שפוי מכריז על עצמו שפוי באופן חד-צדדי

  8. ימני לשעבר הגיב:

    הנה קישור ליצירה האלמותית של יונתן מנדל באותו נושא:

    http://www.lrb.co.uk/v30/n05/yonatan-mendel/diary

  9. אבנר הגיב:

    והייתי מוסיף:

    פגיעה ביהודים – פוגרום
    פגיעה בפלשתינאים – תג מחיר

    יהודי בונה ביית
    ערבי משתלט על הקרקע

    יהודים מתלהבים
    ערבים נכנסים לאקסטזה

    חיל צה"ל שנהרג – "ילד"
    פלשתינאי בן 12 שנהרג – "נער".

    יהודים נרצחים
    ערבים מחוסלים

    רובה אצל יהודי – כלי מגן
    רובה אצל ערבי – כלי משחית

    יהודי מסביר
    ערבי מסית

    יהודי מתכנן
    ערבי זומם

    יהודי ירא שמיים
    ערבי פנאט דתי

    יהודיה עם פאה – שומרת מסורת
    ערביה עם בורקה – פרימיטיבית

כתיבת תגובה